محسن رضایی:

نیازمند جهاد برای رشد اقتصادی و فرهنگی کشور هستیم

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۳:۱۱:۰۶
کد خبر: ۸۸۹۱۹۷
نیازمند جهاد برای رشد اقتصادی و فرهنگی کشور هستیم
دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقتصاد و فرهنگ میهن اسلامی همپای قدرت دفاعی و امنیتی آن رشد نکرده و تنها راه پیشرفت این عرصه ها جهاد و ازخودگذشتگی به سبک شهدا است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛محسن رضایی  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روز یکشنبه در هشتمین یادواره شهیدان رجایی و باهنر و شهدای کارمند استان قزوین که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت برگزار شد، افزود: جمهوری اسلامی یکی از کلمات طیب است یعنی نوعی از دولت که هم دین خدا و هم مردم به آن مشروعیت بخشیده اند.

وی اضافه کرد: ملت ایران در طول تاریخ همواره به دنبال چند گمشده می گشت و آرزوی نخبگان و روشنفکران و همه آحاد این بود که یک دولت آرمانی داشته باشند چون در سختی و دشواری زندگی می کردند.

رضایی به شرایط پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در کشور اشاره کرد و ادامه داد: ایران در چهار راه بین‌المللی قرار داشت و قدرت های استکباری دولت های دست نشانده خود را در آن می گماردند، دولت های نوکر صفتی که همیشه آرزو و حیثیت ملت را جریحه دار می کردند.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این دولت های وابسته برای از دست ندادن قدرت خود استبداد داشتند و آزادی را از مردم می گرفتند.

رضایی اظهار داشت: مشکل سوم ملت این بود که دولت ها ناکارآمد بودند و به دستور خارجی ها اجازه پیشرفت کشور را نمی دادند.

وی خاطرنشان کرد: مردم ایران در برهه ای از تاریخ برای شکل گیری دولت مطلوب خود حکومت مشروطه را ایجاد کردند اما با تسلط غربی ها این حکومت به انحراف کشیده شد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: بار دیگر دکتر مصدق با نهضت ملی کردن نفت در صدد آزادی و استقلال ایران بر آمد اما با ساده اندیشی برای دور ماندن از توطئه های انگلیس به آمریکا پناه برد و همین آمریکایی ها علیه وی کودتا کردند.

رضایی با بیان اینکه دولتی که مستقل نبوده و سیاست خارجی کشور را خودش تنظیم نکند دولت نیست، افزود: ما تا پیروزی انقلاب اسلامی چنین دولت کمال مطلوبی در تاریخ نداشتیم و بعد از آن بود که با شکل گیری جمهوری اسلامی به عنوان نظامی که هم از مردم و هم اسلام مشروعیت می گیرد استقلال و آزادی برای ما محقق شد.

وی اظهار داشت: از زمان تشکیل جمهوری اسلامی در کشورمان تاکنون، این درخت تنومند به یک قدرت منطقه ای تبدیل شده و شاخ و برگ آن فوق العاده بالا رفته تا جایی که بزرگترین قدرت بین المللی در برابر آن زمین گیر شده است.

رضایی اضافه کرد: امروز اگر کسی از داخل کاخ سفید تصویر برداری کند مردم می فهمند هیات حاکمه آمریکا چطور به بن بست و نگرانی در برابر ایران رسیده است.

وی ادامه داد: آمریکا که در تمام این سال ها انواع فشارها را به ایران وارد کرده است، به عنوان مثال مهرماه سال گذشته ناوهای خود را به سمت خلیج فارس اعزام کرد و زمزمه جنگ علیه ایران داشت اما بعد که دید تنگه هرمز و جزایر ایران و نیروهای پاسدار و ارتش هوشیار و قدرتمندتر از تصور آنها هستند، ناوهای خود را در ۵۰۰ کیلومتری جنوب چابهار نگه داشت.

رضایی اضافه کرد: آمریکا سپس برای ارزیابی آمادگی ایران، پهپادهای خود را به مدت یک ماه مرتب به سمت آب های ما می فرستاد تا جایی که یکی از این پهپادهای مدرن که همزمان فیلمبرداری و آن را به پنتاگون ارسال می‌کرد پس از اخطار چندباره پاسداران ما و بی توجهی آمریکایی ها به این اخطارها، در نهایت با موشک ساقط شد.

وی همچنین گفت: اضطراب و پریشانی ترامپ در همین اتفاق به دنیا ثابت شد که با مشورت مشاوران خود تصمیم گرفت پاسخی به ایران ندهد.

وی ادامه داد: چند هفته پس از آن، ترامپ توئیت کرد یک پهپاد ایرانی به سمت ناوهای آمریکا آمده، سپس توییت کرد آمریکا پهپاد ایران را سرنگون کرده و چند ساعت بعد هم که دید پهپاد ایرانی نیست اعلام کرد در حال بررسی هستیم و پس از آن هم در نهایت افتضاح معلوم شد اصلا پهپادی در کار نبوده بنابراین حیثیت این کشور بیش از پیش شکسته شد.

رضایی یادآور شد: همه این اتفافات تایید می کند جمهوری اسلامی یک کلمه طیبه بوده و  شاخ و برگ آن نه تنها حافظ مرزهای کشور است بلکه امروز سوریه، یمن و عراق  و همه کشورهای منطقه به این درخت تناور تکیه کرده اند.

وی گفت: متاسفانه در کنار این تصویر قدرتمند از توان دفاعی مقتدر، ما در زمینه های فرهنگی و اقتصادی عقب هستیم و درآمد و اشتغال و تولید کشور از پیشرفت لازم برخوردار نبوده است.

رضایی در ادامه این سوال را مطرح کرد که چطور است که ما در سیاست شاخ قدرت ها را می شکنیم اما کالاهای ما نمی تواند با خارجی ها رقابت کند؟

رضایی افزود: پاسخ این سوال آن است که راهی که شهدا و جانبازان در دفاع و امنیت رفتند در فرهنگ و اقتصاد نرفتیم.

وی گفت: راه شهدا در دفاع از کیان کشور ابتدا ازخودگذشتگی و تلاش برای رضای خداوند و سپس در مبارزه و جهاد بود.

رضایی افزود: بر خلاف قدرت نظامی و دفاعی پیشرفته، در فرهنگ و اقتصاد ما چنین از خودگذشتگی وجود نداشته و ما شاهد جهاد فرهنگی و اقتصادی نیستیم.

وی اظهار داشت: به ویژه امسال که آمریکا تحریم ها را تشدید و از قدرت نظامی ایران تودهنی خورده چرا نباید یک جهاد اقتصادی و فرهنگی علیه آن صورت گیرد؟

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اگر ارزش های الهی بخواهد در جایی بارور شود این تنها  از طریق جهاد امکان پذیر است و باید این مهم در عرصه فرهنگ و اقتصاد وارد شود.

رضایی ادامه داد: اقتصاد لیبرالی و تفکر سرمایه داری به کار کشور ما نمی آید و باید با اتکا به ظرفیت ها و استعدادهای داخلی کشور و جوانان مومن و دانشمند کشور را در این زمینه نیز به پیشرفت برسانیم.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: اقتصاد سرمایه داری و لیبرالی در ایران موفق نبوده و ما نیازمند اقتصاد اسلامی و ایرانی هستیم و امیدواریم این نوع اقتصاد در گام دوم انقلاب به شکل کامل محقق شود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز