پرداخت صد درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی / کشت نشایی چغندر قند در سطح ۱۰۵ هکتار از مزارع استان

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۵:۳۳:۲۰
کد خبر: ۸۸۹۳۳۵
پرداخت صد درصد مطالبات چغندرکاران آذربایجان غربی / کشت نشایی چغندر قند در سطح ۱۰۵ هکتار از مزارع استان
مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی از کشت نشایی محصول چغندر قند در سطح ۱۰۵ هکتار از مزارع استان در سال زراعی جاری خبرداد .

به گزارش برنا آذربایجان غربی ، علی عیدی در جلسه هماهنگی پیگیری مسائل چغندر قند استان با بیان اینکه صد درصد مطالبات چغندرکاران استان در سال گذشته توسط کارخانجات قند به حساب زارعین واریز شده است ، اظهار کرد : در سال گذشته به میزان ۲میلیون و ۲۰۸ هزارو ۷۳۰ تن چغندرقند به کارخانه‌های استان تحویل داده شد که ۶۷۹ میلیارد تومان ارزش محصول خریداری شده توسط کارخانجات بود که پرداخت شد، که ۶۶۴میلیارد تومان به صورت نقدی و۱۶ میلیارد تومان به صورت حواله شکر پرداخت شده است.

عیدی بااشاره به اینکه در راستای اجرای طرح جامع مدیریت زراعت،  ۱۰ دستگاه نشا کار ریشه لخت چغندر قند از محل اعتبارات دریاچه ارومیه خریداری ودراختیار کشاورزان قرار گرفته است، گفت:۱۰۵ هکتار کشت نشایی دراستان انجام شده که قراردادهایی با کشاورزان پیشرو در این زمینه منعقد شده بود که این نشاهای تولیدی دراختیار سایر کشاورزان قراربگیرد.

وی پایین بودن قیمت خرید تضمینی این محصول در مقایسه با سایر محصولاتی مثل افتابگردان و کدو آجیلی را از عمده مشکلات چغندرکاران و کاهش سطح زیر کشت این محصول در سال جاری عنوان کرد و افزود:۴۳۳ تومان قیمت چغندر قند برای سال زراعی جدید اعلام شده است که در صورت تامین اعتبار، ۵۰ درصد بها چغندر قند بعد از تحویل ۱۵ روزه محصول پرداخت  و۵۰ درصد بقیه بعداز بهره برداری کامل توسط کارخانه های قند پرداخت می شود.

عیدی ادامه داد: به منظور مدیریت بهینه مصرف آب برای کشت این محصول درسال ۹۸، خرید دستگاهای نشا کار و اجرای آبیاری تیپ یا نواری درسطح ۵۷۰ هکتاراز مزارع با استفاده از اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی همچنین با اشاره به اعمال ممنوعیت خروج چغندر قند تولیدی آذربایجان غربی به سایر استانها گفت :امسال بیش از 29 هزار هکتار ازاراضی استان زیر کشت محصول چغندر قند رفته است که بر اساس براوردهای انجام شده، تولید چغندرقند امسال  به دلیل تغییرات دمایی وشیوع بیماری وآفت هایی از قبیل سرخرطومی در مقایسه با سال گذشته روند کاهشی خواهد داشت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز