رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان:

بیش از ۷۰ درصد دانشجویان علمی و کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل می شوند

۱۳۹۸/۰۶/۰۳ - ۱۷:۵۸:۱۸
کد خبر: ۸۸۹۳۹۵
بیش از ۷۰ درصد دانشجویان علمی و کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل می شوند
رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان گفت: بیش از ۷۰ درصد دانشجویان علمی و کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل می شوند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ امیراحمد دهقانی به همراه روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان اظهارکرد: خبرنگاری یک مهارت است و دانشگاه علمی کاربردی بزرگترین متولی آموزش های مهارتی میباشد.

وی اضافه کرد: رشته هایی مانند رشته عکاسی خبری، روابط عمومی، خبرنگاری ورزشی و غیره در دانشگاه علمی کاربردی آموزش داده میشود.

وی با اشاره به اینکه  ۱۲ مرکز فعال در استان داریم که درآن چهار هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۱۴۰ رشته مشغول به تحصیل هستند، اظهار کرد: ۷۰ درصد واحدهای این دانشگاه عملی و در جوار کار است و جزو دانشگاه های نسل سوم است.

دهقانی تصریح کرد: در حال حاضر 40 درصد از دانش آموزان در رشته های مهارتی تحصیل میکنند که با ورود این دانش آموزان به  دانشگاه ها از شرایط مطلوب تری برخوردار میشوند.

رئیس دانشگاه علمی کاربردی گلستان گفت: سهم دانشجویان مهارتی تا پایان برنامه ششم توسعه باید به ۳۰ درصد کل دانشجویان برسد که هم اکنون فاصله ۵۰ درصدی با هدف مشخص شده است.

وی ضمن اشاره به اینکه پنج درصد شهریه دانشجویان صرف اقدامات فرهنگی می شود، یادآور شد: دانشجویان که امتیاز خاصی داشته باشند از تخفیف شهریه برخوردار خواهند شد.

دهقانی با تاکید بر اینکه بیش از ۷۰ درصد دانشجویان علمی و کاربردی بعد از فارغ التحصیلی صاحب شغل می شوند، اظهار کرد: دانشجویانی که مرکز کارآفرینی تأسیس کنند از ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بهره مند خواهند شد.

دهقانی به برخی از رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی اشاره کرد و گفت: پرورش اسب، سینما و فیلم سازی، بازیگری، فن بیان، بازاریابی اینترنتی برق و الکترونیک خودرو و غیره از جمله این رشته ها است.

گفتنی است این نشست با حضور روسای مراکز آموزش علمی کاربردی استان برگزار شده و هرکدام براساس ماموریت گرایی که دانشگاه برای آنها تایین نموده به معرفی رشته ها و امکانات خود پرداختند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز