رئیس مرکز علمی کاربردی گرگان ۳ :

مراکز علمی کاربردی به دنبال برطرف کردن نیاز های جامعه از طریق مهارت آموزی هستند

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۰۹:۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۸۹۵۲۴
مراکز علمی کاربردی به دنبال برطرف کردن نیاز های جامعه از طریق مهارت آموزی هستند
رئیس مرکز علمی کاربردی گرگان 3 گفت: برای افزودن رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی نیاز سنجی صورت میگیرد و این مراکزاز ایده ها و تقاضا های جدید و مثمر ثمر استقبال میکنند.

به گزارش خبرگزاری برنا: صفر قلی خواجه رئیس مرکز علمی کاربردی گرگان 3 در مصاحبه با خبرنگار برنا اظهار کرد:  از زمان تاسیس این مرکز رشته های مختلفی در حوزه های مختلف ارائه شده است.

وی ادامه داد: از رشته های شاخص این مرکز میتوان به روابط عمومی و خبرنگاری اشاره کرد که در این راستا تفاهم نامه ای با خانه مطبوعات بسته شد و خبرنگارانی که از طریق این صنف به دانشگاه معرفی شوند، 25 درصد تخفیف شهریه به آنان تعلق میگیرد.

وی با تاکید بر اینکه در زمینه افزایش مهارت آموزی در رشته عکاسی کارگاه های مختلفی برگزار شده است، یادآور شد: رشته مشاوراملاک و پیش دبستانی از رشته های جدید این مرکز میباشد که در صورتی که از کانال مربوطه معرفی شوند و در این مرکز به افزایش مهارت آموزی بپردازند شامل تخفیف شهریه میشوند.

وی با اشاره به اینکه در راستای کمک به دانشجویان تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته شده است، گفت: دانشگاه علمی کاربردی سعی در پرداخت 30 درصد شهریه دانشجویان این مراکز را از محل منابع دولتی دارد اما تا کنون این امر محقق نشده است.

خواجه بیان داشت: در مرکز علمی کاربردی گرگان 3 ، 12 رشته ارائه می شود اما ما به دنبال افزایش رشته های مهارتی در این مرکز هستیم.

وی بیان داشت: تا کنون ادارات و مراکز به دنبال ارتقاء سطح تحصیلی کارمندان بودند و بیشتر بدین منظور به این مراکز ورود پیدا میکردند.

رئیس مرکز علمی کاربردی گرگان 3 یادآور شد: خانواده ها بایستی از مقطع دبیرستان فرزندانشان را برای ورود به رشته های مهارتی تشویق نمایند زیرا مدرک گرایی فاقد مهارت افزایش یافته است و امروزه شاهد بیکاری جوانان تحصیل کرده هستیم.

وی اضافه کرد: برای افزودن رشته های جدید در دانشگاه علمی کاربردی نیاز سنجی صورت میگیرد و این مراکزاز ایده ها و تقاضا های جدید و مثمر ثمر استقبال میکنند و هدف این مراکز برطرف کردن نیازهای جامعه از طریق مهارت آموزی به افراد است.

خواجه در پایان یادآور شد: دانشگاه علمی کاربردی بنا به درخواست متقاضیان دوره های کوتاه مدت که منجر به مهارت آموزی میشود را نیز برگزار میکند.

 

نظر شما