مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان خبر داد:

افزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۲:۲۳:۱۵
کد خبر: ۸۸۹۷۲۳
افزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان
مدیرکل میراث فرهنگی استان اصفهان از افزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان خبر داد و گفت: سهم عمده اعتبارات مرمت این استان به کاشان و اصفهان اختصاص دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ فریدون الله یاری با بیان اینکه در بودجه سال گذشته مصوب شد ۱۲ پایگاه در کشور به صورت هیئت امنایی اداره شوند، اظهار داشت: بر همین اساس دستورالعمل‌ها و اساس نامه‌هایی در حال تدوین بود که خوشبختانه در سال ۹۸ این مهم محقق شد و اعضای هیئت امنای آن نیز تا حدود قابل توجهی مشخص شده است.

وی با بیان اینکه در آینده ای نزدیک اعضای هیئت امنای میدان نقش جهان اصفهان و باغ فین کاشان به زودی آغاز به کار می کنند، افزود: اداره هیئت امنایی این دو مجموعه در استان اصفهان زمینه ساز ایجاد ظرفیت هایی همچون جلب مشارکت های مردمی و درآمدهای پایدار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با بیان اینکه بخش عظیمی از آثار تاریخی ثبت شده به صورت بناهای تاریخی است، ابراز داشت: با توجه به وجود چنین حجم عظیم از بناهای تاریخی هزینه نگهداشت آنها نیز به مراتب قابل توجه است و بر همین اساس باید برای احیا و نگهداری بناهای تاریخی از بخش خصوصی نیز کمک بگیریم.

وی با بیان اینکه تمامی نهادهای مرتبط به ویژه بخش خصوصی باید در بازسازی و مرمت بناهای تاریخی مشارکت داشته باشند، گفت: کاشان در استان اصفهان جایگاه مهمی دارد به نحوی که سهم عمده ای از اعتبارات مرمت در استان اصفهان به کاشان و اصفهان اختصاص دارد.

الله یاری از افزایش ۲۰ درصدی گردشگران داخلی در استان اصفهان خبر داد و افزود: خوشبختانه گردشگران داخلی در استان اصفهان طی سال های اخیر افزایش قابل توجهی داشته است و افزایش این میزان از گردشگری نشان دهنده رونق گردشگری و حضور بیشتر گردشگران داخلی در استان اصفهان است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز