استاندار آذربایجان غربی در آیین افتتاح همزمان طرح های توسعه خدمات زیربنایی روستایی استان:

توسعه زیرساخت های روستایی در دولت تدبیر و امید شتاب مضاعفی گرفته است

۱۳۹۸/۰۶/۰۴ - ۱۵:۰۱:۵۲
کد خبر: ۸۸۹۸۹۱
توسعه زیرساخت های روستایی در دولت تدبیر و امید شتاب مضاعفی گرفته است
استاندار آذربایجان غربی گفت: توسعه زیرساخت های روستایی استان در دولت تدبیر و امید شتاب مضاعفی گرفته است.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، محمدمهدی شهریاری در آیین افتتاح همزمان طرح های توسعه خدمات زیربنایی روستایی استان که امروز همزمان با تعدادی از استان های کشور از طریق ویدئو کنفرانس با حضور رئیس جمهور مورد بهره برداری قرار گرفت، گفت: در هفته دولت امسال 974 پروژه عمرانی و اقتصادی با 1194 میلیارد تومان سرمایه گذاری در آذربایجان غربی بهره برداری می شود.

شهریاری افزود: همچنین در ایام هفته دولت 75 پروژه عمرانی مربوط به شهرداری ها و دستگاه های اجرایی مختلف با 1254 میلیارد تومان سرمایه گذاری در استان کلنگ زنی می شود.

وی در رابطه با پیشرفت پروژه های آبرسانی روستایی در استان گفت: در دولت تدبیر و امید، روزانه 30 خانوار و هفته ای بطور متوسط 2 روستای استان از نعمت آب آشامیدنی برخوردار شده اند و بطور کلی در طول 6 سال گذشته، 477 روستا با 285 هزار و 917 نفر جمعیت تحت پوشش خدمات آبرسانی قرار گرفته اند.

شهریاری اضافه کرد: در سومین روز از هفته دولت، طرح آبرسانی به 49 روستای استان با 40 هزار و 329 نفر جمعیت و 107 میلیارد ریال سرمایه گذاری به بهره برداری رسید.

استاندار آذربایجان غربی گفت: همچنین در هفته دولت سالجاری، 8 پروژه بزرگ در قالب آبرسانی به 192 روستای استان با 2590 میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی خواهد شد.

شهریاری در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه های قابل افتتاح شرکت توزیع نیروی برق استان در هفته دولت اشاره کرد و گفت: در این هفته، 129 پروژه مربوط به شرکت توزیع نیروی برق استان از جمله پروژه برق رسانی به 9 روستای استان با مجموع سرمایه گذاری 29 میلیارد تومان مورد بهره برداری قرار می گیرد.

وی تصریح کرد: ضریب نفوذ برق رسانی روستایی در استان از 92.5 درصد در سال 92 به 99.98 درصد در سال 98 رسیده است.

مقام عالی استان در ادامه از پیشرفت چشمگیر پروژه های گازرسانی در استان خبر داد و گفت: در گازرسانی اتفاقات بسیار خوبی در استان افتاده و در طول 6 سال گذشته 7 هزار کیلومتر شبکه گازطبیعی و انتقال در سطح استان ایجاد شده و به 6 شهر فاقد گاز در استان نیز گازرسانی شده است.

استاندار آذربایجان غربی اضافه کرد: در سال 92، تعداد روستاهای برخوردار از گاز در استان 310 روستا بود که این رقم امروز به 1171 روستا رسیده است.

شهریاری افزود: در مجموع در دولت تدبیر و امید، به 861 روستای استان گازرسانی شده و ضریب برخورداری استان از گاز روستایی از 32 درصد در ابتدای دولت تدبیر و امید به 68 درصد افزایش پیدا کرده است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از طرح گازرسانی به 49 روستا و آغاز عملیات اجرایی گازرسانی به 34 روستا و 163 واحد صنعتی از برنامه های امسال هفته دولت در استان است.

مقام عالی استان همچنین به پروژه های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات در آذربایجان غربی اشاره کرد و گفت: در هفته دولت امسال، پروژه دسترسی 236 روستای استان به شبکه ملی اطلاعات و پوشش شبکه تلفن همراه با 62 میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و همچنین عملیات احداث 104 کیلومتر فیبر نوری و چند پروژه دیگر با 2511 میلیارد ریال سرمایه گذاری آغاز می شود.

استاندار آذربایجان غربی در خصوص وضعیت رشد شاخص های ارتباطی استان نیز گفت: ظرفیت شبکه انتقال Gbps استان از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون 66 برابر شده است.

شهریاری همچنین توسعه راه های روستایی در استان را مورد تاکید قرار داد و گفت: از ابتدای دولت تدبیر و امید تاکنون، سالانه بیش از 100 کیلومتر راه روستایی در استان احداث شده است و با اجرای طرح ابرار نیز تا پایان سال، آسفالت 160 کیلومتر از راه های روستایی مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز