خوانسار در گفت و گو با برنا کرمانشاه:

پیشرفت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را به ۶۰درصد رسانده‎ایم/ فقط استانداری به تعهدات خود عمل کرده است

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۰:۰۳:۵۷
کد خبر: ۸۹۰۱۳۲
پیشرفت کتابخانه مرکزی کرمانشاه را به ۶۰درصد رسانده‎ایم/ فقط استانداری به تعهدات خود عمل کرده است
مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: با سه و نیم میلیارد تومان پیشرفت فیزیکی 32 درصدی را به 60درصد رسانده ایم که در حال حاضر هم روند ساخت آن رو به جلو است.

معصومه حسنی خوانسار مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه درباره وضعیت ساخت بنای کتابخانه مرکزی استان اظهار کرد: کتابخانه مرکزی از سال 86 بود که ساخت آن آغاز شد که تا سال 91 حدود 2.5 میلیارد تومان هم اعتبار هزینه آن شد که این ساختمان در هفت طبقه و حدود پانزده هزار متر زیربنا ساخته شده است.

خوانسار افزود: پس از سال 91 دیگر اعتباری برای این ساختمان لحاظ نشد، البته در سفر هیئت دولت به استان کرمانشاه مصوب شد که تا 40درصد پیشرفت فیزیکی ساختمان از استان باشد و باقی آن از طریق وزارت ارشاد تامین اعتبار بشود که متاسفانه نه از استان و نه از وزارت ارشاد بودجه ای برای روند ساخت کتابخانه مرکزی اختصاص داده نشد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بیان کرد: در سال 96 از استانداری یک اعتبار تقریبا دو میلیارد و دویست میلیون تومانی به ساخت کتابخانه اختصاص داده شد، در سال 97 هم یک میلیارد و دویست میلیون تومان اختصاص دادند و با این سه و نیم میلیارد تومان یک پیشرفت فیزیکی 32 درصدی را به 60درصد رسانده ایم که در حال حاضر هم روند ساخت آن رو به جلو است.

خوانسار گفت: خدارا شکر امسال هم با حمایت آقای رنجبر فرماندار محترم کرمانشاه یک و نیم میلیارد تومان هم مجدداً در کمیته برنامه ریزی سال 98 اعتبار لحاظ کردند برای کتابخانه که امیدوارم تخصیص کامل داده شود که این پروژه را ادامه بدهیم و متوقف نشود.

او اضافه کرد: اگر بخواهیم این پروژه را به اتمام برسانیم یک برآورد 18 میلیارد تومانی داریم تا زمانی که این پروژه کاملا به پایان برسد، هرچند که ما در یکی دوسال اخیر دو طبقه از این ساختمان را حذف کردیم و به پنج طبقه با یازده هزار متر زیربنا اکتفا کردیم تا اعتبار کمتری را دریافت کنیم و برای ادامه ساخت آن به مشکلی برنخوریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کرمانشاه گفت: دقیقا در تاریخ 20 شهریور سال 97 بود که دبیرکل محترم نهاد کتابخانه های عمومی کشور در سفری به کرمانشاه یک تفاهمنامه با استانداری نوشتند که دو میلیارد تومان از استانداری بودجه لحاظ بشود، دو میلیارد هم نهاد کتابخانه ها اختصاص بیابد و همچنین دو میلیارد تومان هم از وزیر ارشاد که فعلا تا این لحظه بودجه استانداری به تعهدات خود عمل کرده است. اگر اعتبارات کامل باشد این پروژه دو ساله به پایان می رسد.

انتهای پیام/ ش

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز