امام‌جمعه تبریز:

اخذ هرگونه پول توسط مساجد از هیات‌های عزاداری خلاف عرف است

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۱:۰۰:۲۶
کد خبر: ۸۹۰۱۹۷
اخذ هرگونه پول توسط مساجد از هیات‌های عزاداری خلاف عرف است
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی و امام‌جمعه تبریز گفت: اخذ پول و هزینه مراسم توسط مساجد از هیات‌های عزاداری برای آیین‌های بزرگداشت شهدای کربلا خلاف عرف و فرهنگ است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل هاشم دوشنبه شب در اولین همایش جامعه سادات آذربایجان شرقی، افزود: در برخی مساجد مشاهده می شود که از هیات های حسینی برای بزرگداشت مقام شهدای کربلا هزینه دریافت می شود که این کار خلاف عرف و کارهای فرهنگی است و باید اداره کل اوقاف و امور خیریه در این زمینه اقدام لازم را به انجام برساند.

وی با تاکید بر پرهیز از اختلاف افکنی در بین تشکل های فعال در مساجد و هیات امنای این اماکن مقدس، حضور هیات های عزاداری در مساجد را بلامانع دانست و اظهار داشت: در این زمینه جامعه سادات باید در برگزاری مراسم های مذهبی در مساجد نقش مهم و محوری ایفا کنند.

حجت الاسلام آل هاشم اتحاد سادات و جریان سازی آنها در مناسبت های ملی و مذهبی و تکریم شعائر اهل بیت را اقدامی بسیار ارزشمند برشمرد که می تواند زمینه ساز همگرایی روزافزون در سطح جامعه باشد.

وی با بیان اینکه اجتماع سادات در قالب یک تشکل فرهنگی، اقدامی اخلاقی و تربیتی است، اضافه کرد: جامعه سادات آذربایجان با هدف تمدن سازی اسلامی و با هدف تحقق منویات رهبری در موضوع سادات را دنبال می‌کند.

حجت الاسلام آل هاشم تشکیل جامعه سادات را فرصتی مناسب برای شناسایی شجره سادات عضو دانست و ادامه داد: سیادت بیشتر با نسل حضرت زهرا(س) و امام علی(ع) پیوند خورده است و مشهورترین شاخه‌های سادات نسل‌شان به امامان شیعه می‌رسد، از این رو قوام هویت اسلامی به رسول اکرم(ص) و انتساب به اهل بیت(ع) مقدمه‌ای مناسب برای انتساب هویتی است.

وی حضور و تبیین آموزه های دینی و سیره ائمه اطهار (ع) توسط علمای سادات در مناسبت های مختلف در مساجد را بخشی از نقش سادات در ارکان مختلف جامعه دانست.

امام جمعه تبریز راه اندازی مجمع سادات استان را حرکتی شایسته و ستودنی دانست و از اداره ثبت احوال استان خواست برای تکمیل اعضای این جامعه با مسئولان این تشکل همکاری های لازم و کافی را داشته باشند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز