فعالیت ۵۷٨ تعاونی بانوان در خراسان رضوی/ تعاونی های استان ۱٨۰میلیون دلار صادرات داشته اند

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۲:۱۸:۱۳
کد خبر: ۸۹۰۲۸۸
فعالیت ۵۷٨ تعاونی بانوان در خراسان رضوی/ تعاونی های استان ۱٨۰میلیون دلار صادرات داشته اند
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی گفت: در خراسان رضوی ۵۷٨ تعاونی بانوان، فعال می باشد که با سرمایه ۴۳ میلیارد و ایجاد ۶۱۴۵ فرصت شغلی تشکیل شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمد سنجری در نشست خبری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی که به مناسبت هفته تعاون برگزار شد، اظهار کرد: تعاون در خراسان رضوی، جایگاه دوم در کشور را دارد، همچنین در استان ۶۹۴۶ تعاونی فعال داریم که ۱۱۴ هزار نفر در این تعاونی ها فعالیت می کنند.

سنجری افزود: در یکسال گذشته ۲۹۱ تعاونی و اتحادیه با بیش از 4 هزار نفر عضو و سرمایه ۲۵ میلیارد تومانی و ایجاد ۵۰۵۲ فرصت شغلی تشکیل شده است که این تعاونی ها به میزان ۱٨۰میلیون دلار صادرات داشته اند.

وی ادامه داد: محصولات صادراتی آن ها از قبیل سوخت، زعفران، صنایع غذایی، مصنوعات فلزی و سنگ ساختمانی بوده و مقاصد این صادرات کشور های افغانستان، پاکستان، عراق، تاجیکستان، ترکمنستان، ازبکستان، روسیه و اسپانیا بوده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اضافه کرد: در خراسان رضوی ۵۷٨ تعاونی بانوان فعال می باشد که تعداد اعضای تعاونی۶۲۴۹ نفر و با سرمایه ۴۳ میلیارد و ایجاد ۶۱۴۵ فرصت شغلی تشکیل شده، همچنین در این استان ۶ تعاونی فعال دانش بنیان با تعداد اعضا ۵۶ نفر و سرمایه ۷۵۵ میلیون ریالی و ایجاد ۵۹ فرصت شغلی ایجاد شده است.

سنجری در مورد نقش تعاون در اقتصاد استان گفت: نقش تعاون در اقتصاد باعث رشد ۱۰درصدی در فرآورده های دامی،٨ درصد درمحصولات زراعی،۵درصد گوشت و تخم مرغ ،۳درصد بهره برداری معادن،۲ درصد تولید محصولات نساجی و چرم و پوشاک و ۲ درصد تولید محصولات سلولزی و شیمیایی شده است و همچنین باعث ساماندهی بیش از۶۵۱٨۴۶نفر مرز نشین در قالب ۲۲ تعاونی مرز نشین شده است.

وی در مورد برنامه های هفته تعاون که از ۱۳ تا۱۹شهریور می باشد، نیز بیان کرد: در این هفته هر روز میزگرد های تخصصی با محوریت کارآفرینی و اشتغال که شامل استارت آپ ها و شرکت های دانش بنیان می شود  را با همکاری کانون کار آفرینان و اتحادیه ها و شرکت های تعاونی برگزار خواهیم کرد.

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در این هفته راه اندازی مرکز نوآوری و توسعه بخش تعاون، انعقاد تفاهم نامه مشترک بین مدیران ادارات شهرستان و فرمانداران در راستای توسعه بخش تعاون، برگزاری برنامه تقدیر از تعاونی های برتر درشهرستان ها و برگزاری برنامه های متعدد تفریحی و ورزشی را خواهیم داشت

در ادامه این نشست، امین بیدختی، سرپرست جدید بانک توسعه تعاون گفت: بانک توسعه تعاون در حال حاضر ۱٨ شعبه در حال ارائه خدمات دارد.

وی افزود: بانک توسعه تعاون عملکرد خوبی در استان داشته است که ۷۵۰۰ تسهیلات در بخش خصوصی و دولتی پرداخت شده است و همچنین در اشتغال روستایی ۱۰۲ درصد تحقق برنامه داشته ایم.

 

نظر شما