پورمحمدی:

کثرت پرونده ها ویروس خطرناک دستگاه قضایی است

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۳:۴۶:۳۱
کد خبر: ۸۹۰۳۷۹
کثرت پرونده ها   ویروس خطرناک دستگاه قضایی است
مشاور رئیس قوه قضائیه گفت: دغدغه او در جلوگیری از ایجاد جرم، تخلف، دعوا، اختلاف و ناهنجاری است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛حجت الاسلام والمسلمین مصطفی  پورمحمدی مشاور  رئیس قوه قضائیه در جلسه شورای قضایی دادگستری استان لرستان ،اظهار کرد: دغدغه او در جلوگیری از ایجاد جرم، تخلف، دعوا، اختلاف و ناهنجاری است.

او افزود: هرچند نارسایی هایی وجود دارد لیکن ما باید شاکر نظامی باشیم که همه مسئولان آن دغدغه مردم و مشکلات آنان را دارند.

پور محمدی تصریح کرد: این خدمات نشان می‌دهد که نظام به فکر تک‌ تک آحاد مردم و شهروندان بوده و این از برکات انقلاب ماست.

*همه به انداز خود نقش داریم

او با تأکید به اینکه ما خودمان گرفتاری‌هایی را در داخل داریم، گفت: ما مشکلاتی مانند مشکلات سیستم اداری، مشکلات دستگاه قضایی، مشکلات فرهنگ عمومی، مشکلات اخلاق اجتماعی و مشکلات روابط اجتماعی را بین دستگاه‌های دولتی، مردم و مجموعه‌های مختلف داریم.

پور محمدی  با اشاره به افزایش تعداد پرونده ها ،ادامه داد: در ده سال پیش جمعیت حدود 65 میلیون بوده و اکنون این عدد  به 80 میلیون نفر رسیده که حدود 18 درصد رشد جمعیت داشته ایم و نرخ رشد با توجه به جمعیت و نرخ رشد جمعیتی نسبت پروند هایی که به محاکم اضافه شده است به نسبت بیشتر شده است.

او با اشاره به افزایش راندمان کار،خاطر نشان  کرد: بودجه‌های استان نسبت به گذشته کاهش یافته اما راندمان کاری خیلی بالاتر رفته و این نشان می‌دهد که صرفاً راندمان رابطه مستقیمی با بودجه دولتی ندارد.

* کثرت پرونده ها  ویروس خطرناک دستگاه قضایی است

مشاور رئیس قوه قضاییه  گفت: همیشه تعداد پرونده ها در مقابل تعداد رسیدگی ها بیشتر است و می طلبد در این خصوص با فرهنگ سازی در حوزه فرهنگ قضایی جامعه موجبات کاهش پرونده های ورودی را فراهم آوریم.

اوضمن یادآوری تکریم ارباب رجوع ادامه داد: باید اقدامات ویژه ای در جهت رضایت عمومی به کار بگیریم و این نیازمند سازوکارهای مناسب در قوه قضائیه می باشد که بحمدالله در دوره ای که آقای رئیسی  سکان دار دستگاه قضا شده اند این مهم به شدت در حال پیگیری است.

پور محمدی  در خصوص گام دوم انقلاب نیز افزود:  امروز برای برداشتن گام دوم باید تلاش بیشتری نسبت به قبل داشته باشیم تا همه با هم به طرف هدف عالی حرکت کنیم.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز