نماینده مجلس خبر داد:

کاهش ۱۱ میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور

۱۳۹۸/۰۶/۰۵ - ۱۷:۲۹:۳۴
کد خبر: ۸۹۰۵۴۷
کاهش ۱۱ میلیارد دلاری قاچاق کالا در کشور
رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی گفت: میزان قاچاق سالانه کالا در کشور از ۲۵ میلیارد دلار در سال های گذشته اکنون به حدود ۱۴ میلیارد دلار کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛  نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز روز سه شنبه در نخستین همایش ریجستری تلفن همراه کشور در قزوین، افزود: طرح ریجستری وزارت ارتباطات که از سال ۸۴ در کشور مطرح شد و از سال ۹۶ نیز اجرایی شد گام بلندی در راستای مبارزه با قاچاق تلفن همراه و بهبود محیط کسب و کار بوده است.

داوود محمدی تصریح کرد: بر اساس آمارهای موجود متاسفانه در حال حاضر ۶۷ درصد واردات گوشی های تلفن همراه توسط بخش مسافری انجام می‌شود که در این حوزه نیازمند ساماندهی جدی هستیم.

وی اضافه کرد: واردات تلفن همراه توسط مسافر معایبی از جمله نبودن گارانتی مناسب، فروش گوشی های دست دوم به جای نو، فرار مالیاتی تا سقف ۴۰ میلیارد ریال در سال و نبود نظارت کافی در این بخش را به همراه دارد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز تلفن همراه به یک وسیله فراگیر و عمومی تبدیل شده و داشتن آن برای همه سنین تا حدودی به صورت عادی درآمده است، گفت: این مسئله بیانگر آن است که از همین امروز باید برنامه‌ریزی‌های کوتاه و بلند مدتی را برای این کالای تمام شمولی که همه از آن بهره‌مند هستند به انجام برسانیم.

محمدی تاکید کرد: با توجه به اینکه یکی از شعارهای جدی نظام رونق تولید ملی است، باید با توجه به گستردگی نیاز جامعه به این کالا گام های بلندی برداریم و با دعوت از تولید کنندگان خارجی در زمینه سرمایه گذاری برای تولید تلفن همراه اقدام کنیم.

در ادامه این مراسم از تمبر یادبود نخستین همایش ریجستری تلفن‌همراه کشور رونمایی شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز