سازمان‌های مردم نهاد قزوین در ۹ حوزه فعالیت می‌کنند

۱۳۹۸/۰۶/۰۶ - ۱۱:۲۶:۵۸
کد خبر: ۸۹۰۸۲۳
سازمان‌های مردم نهاد قزوین در ۹ حوزه فعالیت می‌کنند
۲۶۰ سازمان مردم نهاد در استان قزوین در ۹ حوزه مختلف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی در حال فعالیت هستند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛مریم بیدخام مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین در این خصوص گفت: بیش از ۳۰۰ سمن (سازمان مردم نهاد) در استان قزوین وجود دارد که از این میان ۲۶۰ سمن دارای پروانه فعالیت بوده و به صورت حرفه‌ای و مستمر در ۹ حوزه اجتماعی فعال هستند.

مریم بیدخام افزود: برخی از این سمن ها با تمرکز بر حوزه زنان در مسائل امور خیریه، حمایت از بیماران و زنان سرپرست خانوار و همچنین آسیب های اجتماعی همچون طلاق، تحکیم خانواده ها و رعایت مسائل عفاف و حجاب فعالیت می کنند.

وی با بیان اینکه نشاط اجتماعی موجب کاهش آسیب های اجتماعی می شود، اظهار داشت: یکی از اقدامات ما در استان قزوین فراهم کردن زمینه برای سمن هایی است که در این عرصه فعال هستند که بنابراین بخشی از سمن های ما در امور هنری برای انجام فعالیت های نشاط اجتماعی و همچنین بخشی دیگر در حوزه ورزش همکانی فعالیت می‌کنند.

بیدخام بر حفظ و اجرای حقوق شهروندی در جامعه تاکید کرد و گفت: در همین راستا نزدیک به پنج سازمان مردم نهاد در حوزه حقوق شهروندی فعال بوده و در برخی اقدامات ابلاغی از سوی وزارت کشور مانند بازرسی ها از نحوه اجرای خدمات مراکز دولتی و غیر دولتی همکاری و مشارکت دارند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه را اولویت نظام و تاکید رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب برشمرد و خاطرنشان کرد: افزایش سازمان های مردم نهاد هرگز برای ما شاخصه توسعه محسوب نمی شود و این نهادهای برآمده از دل مردم باید تلاش کنند تا اقدامات خودشان را در راستای کاهش آسیب اجتماعی انجام داده و به رشد کیفی اقدامات خود بیاندیشند.

 

نظر شما