مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه:

همه بدون بهانه باید منابع طبیعی را حمایت کنند

۱۳۹۸/۰۶/۰۷ - ۱۶:۲۸:۰۳
کد خبر: ۸۹۱۴۲۳
همه بدون بهانه باید منابع طبیعی را حمایت کنند
نشست خبری مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه با اصحاب رسانه به مناسبت هفته دولت در سالن جلسات این اداره کل پیش از ظهر امروز برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه، انشاالله کولانی مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه در این جلسه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره شهدای انقلاب وشهدای دولت خصوصا رجایی و باهنر، اظهارداشت: منابع طبیعی استان یک میلیون 700 هزار هکتار وسعت دارد، که527 هزار هکتار آن را جنگل پوشانده است.

کولانی با اشاره به سختی رشد بلوط و مقاومت بلوط در رشد بین سخره و سنگ افزود: جنگل های استان کرمانشاه شش میلیون هکتار را شامل می شود که تامین کننده 40 درصد آب شیرین کشور است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه تاکیدکرد: توسط عوامل 14 شهرستان و 17 پایگاه حفاظتی در حمایت از منابع طبیعی خدادادی وظیفه خود را به خوبی انجام دهیم.

کولانی در ادامه سخنانش گفت: کلیه دستگاه ها بایستی بدون هیچگونه بهانه ای منابع طبیعی را حمایت کنند، بخصوص در بحث حریق.

وی در ادامه از تفاهم نامه با دهیاران استان خبرداد وافزود: با تامل بین فرمانداری ها و برگزاری جلسات متعدد و آموزش  توانسته ایم در سال 97 نسبت به سال 96 تا حدود 84 درصد کاهش حریق داشته ایم.

کولانی افزود: امسال در آتش سوزی منطقه دالاهو شاهد کمک رسانی افراد مختلف از مناطق مختلف برای اتفا حریق بودیم و این نشان از اهمیت منابع طبیعی برای عموم ات، NGUها خبرگزاری های و .... پای کار بودند که جای تشکر دارد..

این مسئول از استقرار 140 دیده بان در 240 نقطه بحران و صعب العبور استان خبرداد، که از اهالی محلی تشکیل شده است که در قسمتهای مرتفع حضور دارند وبه محض وقوع آتش سوزی پای کار هستند و درصورت گستردگی حریق اهالی محلی و مسئولین را خبر می کنند.

کولانی در بحث اشتغال زایی نیز گفت: امسال 200 هزار نفر روز در بحث صندوق توسعه ملی اشتغال موقت داشته ایم.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان با اشاره به اینکه ما بایستی حوادث طبیعی را به فرصت تبدیل کنیم، افزود: در سال جاری 31درصد میانگین پیشرفت فیزیکی داشته ایم.

طولانی افزود: در سال گذشته 20پروژه، درسال جاری39 پروژه با اعتبار 8 میلیارد تومان اعتبار ملی جمعا 59 پروژه داشته ایم با ایجاد توانمند سازی افراد محلی.

انتهای پیام/ر

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز