در نمازجمعه اردبیل مطرح شد;

تقدیر و تشکر امام جمعه اردبیل از دولتمردان جهادگر

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۰۷:۰۲:۱۶
کد خبر: ۸۹۱۸۳۷
تقدیر و تشکر امام جمعه اردبیل از دولتمردان جهادگر
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: در هفته دولت از دولتمردانی جهادگرانه به نظام و ملت خدمت می‌کنند، تشکر می‌کنیم.

به گزارش برنا ، آیت‌الله سیدحسن عاملی در خطبه‌های نماز جمعه اردبیل با گرامیداشت هفته دولت تصریح کردد: در این هفته به ۲ شهید بزرگوار رجایی و باهنر درود می‌فرستیم و انتظار این است که همه دولتمردان این ۲ را سرمشق و الگوی خود در خدمت به مردم قرار دهند.

آیت‌الله عاملی  با اشاره به فرارسیدن ایام محرم و عزاداری سالار شهیدان گفت: عزاداری صرف برای شهیدان کربلا  هدف نبوده و مطلوبیت ذاتی ندارد بلکه وسیله‌ای برای احیای مرام حسین (ع) است، امام حسین برای ۱۰ روز محرم نیست.

وی با بیان اینکه امام حسین (ع) با صراحت می‌گوید که "من برای نهی از منکر آمده‌ام" اظهار کرد: عزادار باید متشرع باشد، در آخرت اول به نماز نگاه می‌کنند و  اگر نماز قبول شد نوبت به بررسی سایر اعمال می‌رسد، با طولانی کردن عزاداری نباید نماز صبح  را از دست داد  و الا عزاداری یک ذره ثواب ندارد، حسین برای نماز شهید شد و برای نماز جنگ کرد و برای نماز اول وقت در کربلا حساس بود.

 آیت‌الله عاملی همچنین با اشاره به آداب عزاداری تاکید کرد: عزاداران باید از  برداشتن صورت و شمایل معصوم در دستجات و در مساجد اجتناب کنند، برداشتن طوغ منع دارد و نیروی انتظامی حتما باید با آن مقابله کند، عزاداری لخت نیز نداریم و  این افراد باید بدانند اگر اهل بیت بر آنها غضب کند، بعید نیست.

 او  اضافه کرد: عزاداران از زدن طبل بعد از ساعت ۱۲ شب خودداری کرده و صدای عزاداری با بلندگو در هیچ ساعتی به بیرون پخش نشود، در تعزیه و شبیه‌خوانی هم دقت شود تا مناسب شان اهل بیت بوده و موجب استهزاء دشمنان نگردد  ضمن اینکه  آوردن اسب و شتر به معابر باید خیلی محدود باشد.

امام جمعه اردبیل همچنین با تاکید بر اینکه مداحان نباید اشعار بی‌اساس، دروغ، غلو، غیرواقعی، موهن و جعلی بخوانند و اشعار باید مفاهیم بلند و آگاهی‌بخش داشته باشد

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز