دکتر سلطانی فر در نشست با هیات های ورزشی و سمنهای جوانان قزوین:

در دولت تدبیر و امید تعداد سمن های جوانان ۲۶ برابر شد/ افزایش کسب سهمیه المپیک از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۱:۵۱:۴۳
کد خبر: ۸۹۲۰۵۰
در دولت تدبیر و امید تعداد سمن های جوانان ۲۶ برابر شد/ افزایش کسب سهمیه المپیک از اولویت های وزارت ورزش و جوانان است
وزیر ورزش و جوانان گفت: در دوران دولت تدبیر و امید، 2600 سمن جوانان ایجاد شد که این رقم به نسبت سال 92 که کمتر 100 سمن وجود داشت 26 برابر رشد داشته است.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛ دکتر مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان در نشست با هیات های ورزشی و سازمان های مردن نهاد استان قزوین با بیان اینکه در حال حاضر ۲۶۰۰ سمن در کشور فعال است، اظهار داشت: فعالیت بیشتر سمن های حوزه جوانان این قشر را برای مدیریت بهتر کشور در آینده آماده می کند و زمینه مشارکت این قشر در امور جامعه را فراهم می سازد.

دکتر سلطانی فر تاکید کرد: طی چهار سال گذشته همچنین ۱۰۰ خانه جوان را ایجاد کرده و میزان سقف تسهیلات ازدواج از 3 میلیون تومان در سال ۹۲ به 30 میلیون تومان برای هر یک از زوجین در سال جاری افزایش داده شده است.

وزیر ورزش و جوانان گفت: در سال 98 تاکنون میزان پرداخت تسهیلات ازدواج 9 هزار میلیارد تومان بوده که با برنامه ریزی های صورت گرفته این میزان تا پایان سال به 30 هزار میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

دکتر سلطانی فر با اشاره به راه اندازی ۴۰۰ دفتر مشاوره ازدواج و خانواده در سطح کشور، تصریح کرد: علاوه بر ایجاد مجمع خیرین ازدواج، در بخش توانمندسازی سمن ها نیز طبق توافق با ستاد کل نیروهای مسلح و در صورت تایید مقامات عالی کشور، اعضای فعال سمنهای جوانان ۶ ماه آخر مدت زمان سربازی خود را در سمنهای مربوطه می گذرانند.

وی ادامه داد: در حوزه اعتمادسازی سعی داریم با گسترش سازمان های مردم نهاد، پل ارتباطی خود را با مردم گسترده تر کنیم تا کادرهای مدیریتی آینده کشور را شناسایی و آموزش دهیم و این انتقال قدرت از یک نسل به نسل دیگر می تواند از طریق این گونه نهادها انجام شود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به جوانگرایی مورد نظر دولت، اضافه کرد: در حال حاضر نیز سن مدیران کل این وزراتخانه در ۱۲ استان کشور زیر ۴۰ سال بوده و در سه ماه گذشته سه مدیرکل زیر 40 سال در استانها منصوب کردیم. این سیاست در معاونت امور جوانان و ستاد وزارت و فدراسیونها نیز عملی شده است. سیاست و رویکرد دولت دکتر  روحانی نیز از ابتدای کارشان استفاده از کادر مدیران جوان و بانوان بوده است و ما این سیاست را دنبال می کن

وی با اشاره به شرایط کشور و لزوم همت جدی جوانان برای کمک به حل مشکلات،گفت: باید توجه داشت که در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و در طول یک هزار کیلومتر جبهه جنگ هیچگاه صادرات نفت کشور دچار وقفه نشد و در عین حال نیز با فروش آن ارز به دست آمده به کشور وارد می شد اما شرایط امروز به دلیل پیشرفت ابزار های کنترلی دشمن بر مراودات بانکی بسیار سخت تر شده است.

دکتر سلطانی فر ادامه داد: اما ایران اسلامی به دنیا ثابت کرده که ضمن داشتن قدرت نظامی که جنبه بازدارنده دارد ولی در برابر متجاوزان مقابله به مثل جدی خواهد داشت.

وزیر ورزش و جوانان گفت: تجهیزات نظامی و سلاح های موشکی توانمندی داریم که دشمنان به همین دلیل دست به اقدامات تجاوزگرانه نمی زنند. ای موضوع خصوص در خصوص ساقط کردن مجهزترین پهپاد آمرییکایی کاملا نمایان و واقعیت به جهانیان بیشتر اثبات شد.

دکتر سلطانی فر در بخش دیگری از صحبت های خود افزایش سهمیه ورزشکاران در المپیک ۲۰۲۰ را از اهداف اولویت دار این وزارتخانه نام برد و گفت: با توجه به المپیکی شدن رشته کاراته، ما در این رشته با توجه به ظرفیت خوب ورزشکاران کشورمان شانس سکو و مدال داریم. 

وی ادامه داد: همچنین علاوه بر رشته های کشتی، وزنه برداری، تکواندو و دوومیدانی که تاکنون مدال آور بوده اند به کسب مدال در شمشیربازی و والیبال هم امید داریم و نیز نیم نگاهی به تیراندازی, تیراندازی با کمان, جودو، هاکی و قایقرانی داریم.

وزیر ورزش و جوانان گفت: ورزش کشور در یک سال و نیم گذشته شاهد اتفاقات خوبی در سطح رقابت های جهانی و بین المللی بود تا جایی که فوتبال ما در جام جهانی روسیه توانست تمام نظرها را به خود جلب کند و در بازی های آسیایی جارکارتا با کسب ۶۲ مدال و در پاراآسیایی نیز با بیش از ۱۳۰ مدال افتخار آفرین بود.

وزیر ورزش و جوانان با اشاره به سایر افتخارآفرینی های تیم های ورزشی کشورمان در عرصه های جهانی و بین المللی، اضافه کرد: در المپیک جوانان که به میزبانی آرژانتین برگزار شد توانستیم از رتبه ۲۴ دوره گذشته به مقام هفتم برسیم، والیبال جوانان ما قهرمان جهان شد و بزرگسالان ما در لیگ ملتهای والیبال با اشتباه داوری به عنوان پنجمی دست یافت و ۲ تیم قدرتمند پرسپولیس و استقلال پس از سال ها توانستند به یک چهار رقابت ها قهرمانی آسیا صعود کنند.

دکتر سلطانی فر با تاکید بر رعایت عدالت ورزشی،گفت: دولت اعتبارات خوبی را دز این زمینه در نظر گرفته تا در مناطق مختلف با ایجاد زیرساخت های ورزشی بستر مناسبی برای تقویت ورزش همگانی و قهرمانی فراهم شود.

 

نظر شما