رئیس پلیس راهور لرستان مطرح کرد:

عدم آشنایی با قوانین عبور و مرور ، کم تجربگی و کوتاهی قد علت بروز تصادفات کودکان

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۲:۰۸:۰۵
کد خبر: ۸۹۲۰۶۴
عدم آشنایی با قوانین عبور و مرور ، کم تجربگی و کوتاهی قد علت بروز تصادفات کودکان
سرهنگ مرتضی چغلوند گفت: والدین باید کودکان را با مناطق امن عبور و مرور مانند پیاده روها- گذرگاه های عابر پیاده (روگذر- زیر گذر) آشنا کنند.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ سرهنگ چغلوند بااشاره به بحث کودکان قربانی تصادفات رانندگی،اظهار کرد : در مسیر رشد و پویایی انسان و برابر قانون طبیعت انسان رشد خود را از کودکی و خرد سالی با تکیه به والدین شروع ودر خاتمه به سن بزرگسالی و کهنسالی می رسد که در اینجا نیز ناخواسته متکی بر فرزندان و دیگران و افراد خانواده می شود.

او افزود :  در سنین اولیه زندگی با توجه به نبود تجربه و ضعف در سیستم های هوشیاری و عضلانی و عدم فراگیری موارد ایمنی در معرض خطراتی همچون تصادفات می باشد که برای رفع این نقیصه و فرار از خطرات متصور تصادفات نیاز به حمایت والدین خود دارد .

سرهنگ چغلوند تصریح کرد :  در این برهه از زمان والدین نباید از کودکان خود غافل شوند و همواره باید در کنار ایشان حاضر باشند و سعی کنند خطرات معابر را به آنان گوشزد نمایند .

رئیس پلیس راهور لرستان با بیان این که والدین باید  کودکان را با مناطق امن  عبور و مرور مانند پیاده روها- گذرگاه های عابر پیاده (روگذر- زیر گذر) آشنا کنند و کودکان را از ورود ناگهانی به خیابان ها،  دویدن و  بازی کردن باز دارند  ،ادامه داد : باید  به آنان  اعلام کنند که به تنهایی نباید از معابر عبور کنند و می بایست در لحظه عبور از خیابان همواره در کنار یک فرد بزرگتر قرار بگیرند.

  سرهنگ چغلوند با اشاره به این که علت بروز تصادفات در خصوص کودکان را عدم آشنایی کودکان با قوانین مرتبط با عبور و مرور و کم تجربگی  است ،  کوتاه بودن قد و نبود مدیریت خانواده ونظارت  بر ایاب و ذهاب کودکان را از دیگر دلایل برشمرد .

اوگفت :  کودکان به علت کوتاه بودن قد کم تر در معرض دید رانندگان عبوری قرار می گیرند پس باید رانندگان در هنگام عبور از خیابان توجه کامل به جلو داشته و با سرعت کم یعنی سرعت عبوری مقرر شده در معابر حرکت کنند ضمن این که درنقاطی که امکان و احتمال عبور کودکان وجود دارد باید موانع دید حتما حذف شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز