رئیس بنیاد مسکن کشور خبر داد :

اتمام تعمیر ۱۵ هزار واحدمسکونی سیل‌زده در پلدختر / پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۳:۵۵:۱۰
کد خبر: ۸۹۲۱۷۶
اتمام تعمیر ۱۵ هزار واحدمسکونی سیل‌زده در پلدختر  / پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان
علیرضا تابش گفت: تعمیر 15 هزار واحدمسکونی سیل‌زده در شهر پلدختر به اتمام رسیده است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ تابش در حاشیه بازدید از مناطق سیل زده پلدختر با بیان اینکه روند بازسازی در لرستان بسیار مطلوب انجام می‌شود،اظهار کرد: تاکنون تعمیر 15 هزار واحدمسکونی سیل‌زده به اتمام رسیده و 6 هزار و 500 واحد از 7 هزار و 800 واحد احداثی برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی و عقد قرارداد شده‌اند.

او از پرداخت 400 میلیارد تومان تسهیلات به سیل زدگان خبر و افزود: علاوه بر این 25 هزار تن سیمان رایگان به دست مردم داده شده و همچنین ادامه دارد.

تابش  تصریح کرد در حال حاضر 36 درصد عملیات احداث 5 هزار و 600 واحد انجام شده، ضمن اینکه برای مرحله دوم اعتبار قابل ملاحظه‌ای جهت تعمیر و احداث منازل سیل‌زده جاماندگان پیش‌بینی شده است، به نحوی‌که 325 میلیارد تومان علاوه بر 800 میلیارد تومان مرحله نخست برای 4 هزار و 500 واحد تعمیری و 5 هزار و 500 واحد احداثی تأمین شده است.

او با اشاره به پیش‌بینی 126 میلیارد تومان برای کمک بلاعوض علاوه بر 120 میلیارد بلاعوض پرداخت شده مرحله اول،  گفت: این حجم کار گسترده و تأمین پشتیبانی در کشور بی‌سابقه بوده است.

رئیس بنیاد مسکن  عنوان  کرد: در شرایط سخت اقتصادی کشور اما از 2 هزار و 500 میلیارد تومان تخصیص داده شده برای سیل‌زدگان، تاکنون هزار و 300 میلیارد تومان آن پرداخت و عقد قرار شده است.

تابش از اختصاص 220 میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های عمرانی به لرستان خبرداد و یادآورشد: 80 درصد این تخصیص نقدی بوده و به استان ابلاغ شده است.

او کار در مناطق سیل‌زده را بر اساس طرح مشاورین و نه داشتن معارض در هر دو بخش غربی و شرقی پلدختر عنوان کرد وگفت: با این وجود بخشی از کار مربوط به دیگر دستگاه‌های اجرایی بوده که بایستی حل شود.

تابش  خاطر نشان کرد: سعی داریم تا قبل از شروع بارندگی‌ها نقاط بحرانی و در معرض سیل را پوشش دهیم که همکاری مردم در تسریع کار بسیار حائز اهمیت است.

اوبا بیان اینکه تا لحظه آخر بازسازی در کنار مردم هستیم، تاکید کرد: درروستای "ملاوی" پلدختر مشکل زمین وجود دارد که در نهایت به اهالی پیشنهاد تعیین رقم برای تملک زمین در دیگر روستاها داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز