اجرای ۵۱۱ برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر

۱۳۹۸/۰۶/۰۹ - ۱۶:۴۹:۵۱
کد خبر: ۸۹۲۳۰۶
اجرای ۵۱۱ برنامه در هفته امر به معروف و نهی از منکر
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی گفت: در هفته امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با روز نخست محرم آغاز می شود ۵۱۱ برنامه در خراسان رضوی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، عبداله ارجایی در نشست خبری ستاد امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: بعضی از موضوعات در جامعه امروزی ما به دلایل مختلفی تغییر پیدا کرده که یکی از آن ها، مقوله امر به معروف و نهی از منکر است.

وی افزود: خواستگاه و منشا امر به معروف و نهی از منکر عقل، فطرت و نهاد پاک انسانیت است و مخالف آن، مخالف عقل است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر عنوان کرد: آنچه که باعث اعتلای بشریت شود، معروف است و آنچه که انسان را به سمت انحطاط ببرد، منکر و تمامی این ها فارغ از هر نوع سلیقه ای می‌باشد.

ارجاعی بیان کرد: هم اینک ۹ هزار و ۸۰۰  طلایه دار امر به معروف و نهی از منکر دوره های آموزشی لازم را طی کرده اند و با ستاد همکاری می کنند.

وی با بیان اینکه اگر امر به معروف را با شرایط درست آن انجام دهیم مردم می پذیرند افزود: اگر جایی اشکالی وجود دارد در نوع اجرای امر به معروف است و الا مردم در پذیرش آن مشکلی ندارند.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر خراسان رضوی ادامه داد: در هفته امر به معروف و نهی از منکر که همزمان با روز نخست محرم آغاز می شود ۵۱۱ برنامه در خراسان رضوی برگزار می شود که ۳۲۴ برنامه آن در شهرستان ها است و قدردانی از برترین های رفتاری در عرصه های مختلف اجتماعی و اصناف و نشست های تخصصی با تشکل های امر به معروف و دیدار با خانواده معظم شهدا از جمله این برنامه هاست.

ارجاعی با بیان اینکه تا کنون هزار معروف واجب و منکر حرام را احصا کرده ایم افزود: اولویت امر به معروف و نهی از منکر اصلاح مدیران و مسئولان است و مسئولی که فرزندان خارج نشین دارد چگونه می تواند در برابر دشمن ایستادگی کند؟

وی با اشاره به وضعیت امر به معروف و نهی از منکر زائران خارجی در شهر مشهد گفت: در ابتدای امر، وزارت خارجه باید زائران و گردشگران خارجی را نسبت به قوانین کشور آگاه کند و در مبادی ورودی قوانین و مقررات و آداب و رسوم و شعائر کشورمان به آنها گوشزد شود اما در داخل شهر که این زوار و گردشگران می آیند آنچه مهم است این است که ما هم اکنون افرادی که به زبان خارجی مسلط باشند تا بتوانند امر به معروف و نهی از منکر کنند نداریم.

 

نظر شما