معاون وزیر دادگستری:

حمایت از حقوق کودکان وظیفه فرا دستگاهی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۳:۱۳:۲۴
کد خبر: ۸۹۲۶۷۰
حمایت از حقوق کودکان وظیفه فرا دستگاهی است
معاون وزیر دادگستری و دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: حمایت از کودکان وظیفه یک دستگاه و یا فرد نبوده و همه افراد باید با همکاری متوازن از حقوق کودکان حمایت کنند.

به گزارش برنا،محمود عباسی روز یکشنبه در هشتمین کنفرانس تخصصی حقوق کودک در اردبیل افزود: حقوق کودک در جامعه ما حقوق بومی و فرهنگی بوده و باید برای تحقق آن تلاش کنیم.

وی بیان کرد: حقوق کودکان در دین و روایات دینی و اسلامی ما به طور واضح سفارش شده که کنوانسیون حقوق کودک در سطح بین المللی این حقوق را فقط دسته بندی ارائه کرده است.

معاون وزیر دادگستری تصریح کرد: کودکان دارای کرامت انسانی و حقوق اجتماعی هستند و باید از ضایع شدن این حق کودک توسط والدین و یا افراد دیگر در جامعه جلوگیری شود.

عباسی ادامه داد : کودکان حق دارند در خانواده و یا شبه خانواده زندگی کرده و از امنیت و آرامش روانی و فیزیکی بهره مند باشند.

وی گفت: برای کودکان بی سرپرست هم باید تلاش کنیم با رفع مشکلات مربوطه زمینه فرزندخواندگی و حضور این کودکان در کانون های شبه خانواده را فراهم کنیم.

دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک احصا چالش های اساسی کودکان در استان ها را مورد تاکید قرار داد و افزود: باید با شناسایی مشکلات و موانع حضور کودکان در عرصه های تحصیل ، تفریح و حضور اجتماعی مقدمات لازم برای رفع این مشکلات توسط دستگاه های مختلف اجرایی شود.

وی توان افزایی ، حمایت و آگاهسازی والدین از وظایف خود در خصوص مراقبت از فرزندان را ضروری دانست و بر برگزاری دوره های آموزشی و اطلاع رسانی تاکید کرد.

عباسی بیان کرد: برای فرهنگ سازی و اطلاع رسانی در این زمینه استفاده از ظرفیت سمن ها نیر موثر بوده و در بسیاری مواقع موفق عمل کرده است.

وی هم افزایی بین دستگاه ها در این خصوص را ضروری دانست و گفت: همه دستگاه ها باید با یک نگاه همگرایانه و به صحنه آوردن تشکل ها برای دستیابی به هدف کاهش آسیب های کودکان تلاش کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز