مدیر عامل موسسه مردم نهاد دیده بان:

مطالبه گری ناشی از دغدغه مندی اجتماعی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۹:۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۹۲۸۶۶
مطالبه گری ناشی از دغدغه مندی اجتماعی است
مدیر عامل موسسه مردم نهاد دیده بان گفت: مطالبه گری ناشی از حقوق شهروندی و دغدغه مندی اجتماعی است

به گزارش خبرگزاری برنا؛ وحید پیام نور مدیر عامل موسسه دیده بان در مصاحبه با خبرنگار برنا با اشاره به لزوم ایجاد روحیه مطالبه گری در جوانان اظهار کرد: جوانان بایستی مطالبات جوانی مانند اشتغال، ازدواج و آینده کشور را پیگیری نمایند و نسبت به آینده ناامید نباشند.

پیام نور ادامه داد: متاسفانه جوانان به علت کم تجربگی در اجرای مطالبه گری دچار انحراف می شوند و نمیتوانند تصمیم گیران را تحت تاثیر قرار دهد.

وی بیان داشت: در صورتی که یک تشکل موضوعی را مطالبه کند و به نتیجه نرسد، بایستی بررسی شود که ویژگی های اصلی مطالبه گری را رعایت کرده است یا خیر.

پیام نور ضمن اشاره به اینکه قدرت در اختیار جمع میباشد  و مطالبه گری بایستی در قالب جمع و به دور از تخلف باشد، یادآور شد: سازمان مردم نهاد حد فاصل بین دولت و مردم است و به نوعی نقش مترجم را در این بین اجرا میکند.

مدیر عامل موسسه دیده بان با تاکید بر اینکه مطالبه گری ناشی از حقوق شهروندی و دغدغه مندی اجتماعی است اظهار کرد: یک فرد مطالبه گر بایستی مردم را تشویق نمایند تا موضوعات مختلف در جامعه برای آنان مهم باشد و سهم بسزایی را در تمام موضوعات داشته باشد.

وی با اشاره به انجام فعالیت های جهادی توسط سازمان های مردم نهاد اظهارکرد: کار جهادی در واقع نوعی مطالبه گری و کنایه زدن به مسئولین است.

پیام نور در پایان با اشاره به اینکه در سازمان های مردم نهاد مردم به مردم خدمت میکنند، اظهار کرد: برگزاری دوره های آموزشی و توانمند سازی سازمان های مردم نهاد باعث رشد و ترقی این سازمان ها خواهد شد و با ابزار گفتمان سازی و اتحاد مردم اتفاقات مثبتی رخ خواهد داد.

 

 

نظر شما