مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی بیان کرد:

توجه مثلث توسعه اقتصادی به خلق ثروت است/ آثار فرهنگی و هنری باید به عنوان کالا در سبد مشتریان قرار گیرد

۱۳۹۸/۰۶/۱۰ - ۱۹:۰۴:۵۷
کد خبر: ۸۹۲۸۸۹
توجه مثلث توسعه اقتصادی به خلق ثروت است/ آثار فرهنگی و هنری باید به عنوان کالا در سبد مشتریان قرار گیرد
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت : مهمترین ویژگی برنامه جامع مثلث اقتصادی کسب ثروت و رونق تولید در جامعه است و باید محصولات فرهنگی هنری به عنوان مهمترین کالای ایرانی که می تواند در کسب ثروت موثر باشد مورد توجه قرار گیرد.

 به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در نشست گذر فرهنگ وهنر که در محل مجتمع تجاری آسمان برگزار شده بود  افزود: پیام امام حسین( ع)  مقاوت و توجه به نیروی  قدرت های انسانی و بشری در پرتوی دینی بود .  گاهی  مقاومت  در مقابل ظلم است و گاهی نیروهای بشری را  تضعیف می کند .

وی تصریح کرد: امام حسین (ع) در کنار مبارزه خودپیامش دعوت به ظرفیت های متکامل انسانی بود و باتوجه به بهره گیری از این پیام بایداز  ظرفیت هاو میراث غنی  کشور استفاده کنیم

 مروارید با اشاره به ابداع ایده های جدید بیان کرد: باید با امیدبه نوآوری و طرح های خلاقانه  بر اساس خودمختار درونی به خلق آثار هنری اقدام کرد چراکه خلق آثار هنری جلوه ای از خصایصی است که خداوند به انسان اهدا کرده .

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد:   امام حسین ( ع)  به زیباشناسی دعوت  می کند و خلاقییت و ابداع باید با توجه  به فکر ایرانی اسلامی قرار گیرد  و اکنون ما فقط مقاومت دربرابر ظلم را نباید در جامعه گسترش دهیم    بلکه  باید درس ابداع و توجه به همنوع ، خرد جمعی و مشارکت اجتماعی نیز از پیام امام حسین (ع) بگیریم.

وی با بیان اینکه افتتاح  گذر فرهنگ وهنر  مصادف شده با شروع محرم افزود:  یکی از برنامه های وزارت ارشاد راه اندازی تاسیس گذر فرهنگ و هنر است. تا تحت این برنامه هنرهای متنوع و آثار فرهنگی در فضای منسجم در دسترس همگان قرار گیرد.

مروارید  مقصود  از برنامه های گذر فرهنگ وهنر را فراهم نمودن فضای فرهنگی برای شهروندان بیان کرد و گفت: باید مکانی باشد تا  خانواده ها بتوانند محصولات فرهنگی خریداری کنند و این خرید همراه با نشاط باشد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص مجتمع تجاری آسمان که بازارچه گذر فرهنگ و هنر در آن احداث شده است تصریح کرد: مجتمع تجاری آسمان در طول یکسال راه اندازی می شود  و باتوجه به شعار سال که رونق تولید نام گذاری شده است و تحریم های ظالمانه دشمنان وهمچنین علی رغم سختی هایی که تحریم ها برای ما درپی داشته   برکاتی نیز به همراه داردکه می توان به رشد و توسعه خرید  کالای ایرانی اشاره نمود . و  باید از ظرافت دست ایرانی  حمایت کرد تا این هنر  تبدیل به صنعت شود و این صنعت خریداری  شود.

وی خاطرنشان کرد:  طبق برنامه های اقتصادی  استاندار خراسان رضوی تحت عنوان مثلث توسعه اقتصادی  تمامی  توجه این قضیه معطوف  به اقتصاد خرد و خلق ثروت است و ما در این برنامه افتخار داریم گفتمان تولید در فضاهای فرهنگی  را ترویج می دهیم .  و  این نگاه که بستر فرهنگی مصرف کننده است را تغییر دهیم .

مروارید با اشاره به ظرفیت های بالای شهر مشهد دربستر فضای فرهنگی وهنری ادامه داد:  باید کالای ایرانی   در سبد خرید مشتریان قرار بگیردومتاسفانه   سهم  مشهد که سالانه میزبان حدود  ۳۰ میلیون زائر است خرید محصولات هنری بسیار پایین است .

وی درخصوص مجتمع تجاری آسمان افزود:   این مجموعه ۳۲۰۰ متر مساحت دارد و  ۷۰ واحد در این مجتمع تجاری  حضور دارند و بر اساس تقسیم بندی های  هنری آثارشان عرضه می شود. نقاشی ، صنایع هنری تجسمی ، استودیو ، آثار هنری بر روی چرم ، تذهیب ، خطاطی ، آثار فرهنگی در غالب انتشارات و کتاب ومد ایرانی اسلامی از مهمترین فعالییت های این مجموعه است.

 مروارید با بیان اینکه ۱۵ واحد اختصاصی در اختیار نگار خانه قرار دارد بیان کرد: اکنون  ۳۰ واحد آماده بهره برداری است  و ۴۵ واحد دیگر  واگذار شده و مجموعا  ۷۰ واحد با نگاه به  گذر فرهنگ وهنر مشغول به کارند.  همچنین یکی از مزییت های مجتمع تجاری آسمان  فروش آثار هنری در  نزدیکی به جوار امام رضا است.

درپایان این نشست از آثار هنرمندان رونمایی شد.

نگار طاهونچی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز