ساخت آزادراه مشهد-چناران سرعت می‌گیرد/ اجرای ۵ کیلومتر نخست توسط شهرداری مشهد

۱۳۹۸/۰۶/۱۲ - ۱۱:۱۵:۲۵
کد خبر: ۸۹۳۶۴۶
ساخت آزادراه مشهد-چناران سرعت می‌گیرد/ اجرای ۵ کیلومتر نخست توسط شهرداری مشهد
در جلسه‌ای با حضور استاندار خراسان‌رضوی، قائم مقام آستان قدس رضوی و معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، تصمیماتی برای تسریع در اجرای پروژه آزادراه مشهد-چناران گرفته شد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، جلسه بررسی مسائل و مشکلات آزادراه مشهد-چناران با حضور علی رضا رزم حسینی استاندار، خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی، کلائی شهردار مشهد و بهرامی معاون شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور در محل کارگاه اجرایی پروژه برگزار شد.

استاندار خراسان رضوی در حاشیه بازدید میدانی از روند اجرای این پروژه اظهار کرد: مسیر مشهد-چناران یکی از محور های اصلی و پرتردد کشور است.

رزم‌حسینی افزود: طبق آمار اعلامی، روزانه ۶۰ هزار خودرو در این مسیر رفت و آمد می کند و پیش بینی می شود در ۱۰ سال آینده این میزان به ۱۹۵ هزار خودرو افزایش یابد؛ همچنین با توجه به حضور سالانه میلیون ها زائر در مشهد، این پروژه برای دولت اهمیت زیادی دارد.

وی با اشاره به اینکه پروژه بزرگراه مشهد-چناران بناست ۳۶ ماهه در فاز اول با همکاری آستان قدس و دولت ساخته شود، خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه مهم در زمان بندی مشخص شده به اتمام برسد.

در ادامه مصطفی خاکسار قهرودی قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی هم گفت: مشکلات کمی پیرامون ساخت این پروژه وجود داشت که در نشست امروز مورد بررسی قرار گرفت، امیدواریم عملیات احداث پروژه آزادراه مشهد-چناران با سرعت خوبی دنبال شود و به اتمام برسد.

گفتنی است؛ عملیات احداث این پروژه از ابتدای امسال آغاز شده است و طی قراردادی مشترک بین آستان قدس رضوی و وزارت راه و شهرسازی بناست طی ۳۶ ماه احداث شود.

این آزادراه به طول ۵۴ کیلومتر از میدان نمایشگاه آغاز شده و تا چناران ادامه می‌یابد و برآورد هزینه ای آن در گام اول ۴۲۰ میلیارد تومان بوده است.

در جلسه مذکور مصوب شد که ۵ کیلومتر ابتدایی پروژه به بزرگراه شهری تبدیل و توسط شهرداری مشهد احداث شود. مسیر بلوار مهدیه تا جاده شاندیز هم در این طرح لحاظ خواهد شد.

همچنین اعطای مجوز احداث حداقل دو کارخانه موقت آسفالت در طول پروژه و حفر یک حلقه چاه مشروط بر خرید امتیاز یک چاه موجود از دیگر مصوبات این جلسه بود.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز