بانوی وزنه‌‌بردار خرم‌‌آبادی در مصاحبه با برنا :

آرزویم کسب مدال در المپیک است / رشته وزنه برداری در میان بانوان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۲:۲۷:۰۷
کد خبر: ۸۹۴۲۱۰
آرزویم کسب مدال در المپیک است / رشته وزنه برداری در میان بانوان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است
نازنین معتمدی در گفت وگو با برنا گفت: علاوه بر مسابقات کشوری که سال آینده برگزار می‌شود خود را برای مسابقات لیگ کشوری آماده می کنم .

خبرگزاری برنالرستان - گروه ورزشی: نازنین معتمدی بانوی جوان رشته وزنه برداری استان لرستان این روزها در حال آماده سازی خود برای مسابقات لیگ برتر کشور است.

او متولد خرداد ۱۳۸۰ در خرم‌‌آباد است که‌ در ۱۵ سالگی به صورت حرفه‌ای وزنه برداری را شروع کرد.

این بانوی ورزشکار که از پتانسیل بالایی در این زمینه برخوردار است،توانست در دو دوره‌‌ی پیاپی مسابقات کشوری که سال جاری و سال قبل برگزار شد صاحب عنوان گردد و‌ به اردوی تیم ملی دعوت شود.

 برهمین اساس مصاحبه ایی  با این ورزشکار جوان خرم‎آبادی ترتیب داده‌ایم که در ادامه می‎خوانید:

*خانم معتمدی از چند سالگی ورزش را شروع کردید و چه عاملی باعث ورودتان به وزنه‌‌برداری شد؟

من در سن ۱۵ سالگی به صورت حرفه‌ای ورزش وزنه برداری را زیر نظر خانم زودآشنا آغاز کردم و عامل اصلی ورودم به این رشته خانواده‌ام بودند. چرا که عمو و برادرم به صورت حرفه‌ای در این رشته فعالیت می‌کنند و مشوق اصلی من برای ورود به این ورزش بودند.

*آیا این رشته ورزشی را برای بانوان سنگین نمی‌‌دانید؟

در سنگین بودن این ورزش برای بانوان شکی نیست و افرادی که اطلاعات چندانی از این رشته ندارند شاید آن را برای بانوان غیرقابل تحمل بدانند اما با وجود علم روز مربی‌گری و تمرینات اصولی سنگینی این‌ رشته بی معنا است و حتی در جهت سلامت افراد بسیار مفید است.

*نگاه اطرافیان پس از انتخاب این رشته به شما چگونه بود؟

فعالیت‌ در این رشته برای دوستان و اطرافیان غیرقابل قبول بود اما بعد از کسب چندین عنوان‌ در مسابقات مختلف اطرافیان ضمن تشویق، خود نیز به این رشته علاقه مند شدند اما باید بپذیریم که هنوز این رشته در میان بانوان جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است.

*وزنه‌‌برداری ورزشی است که‌ نیاز به استفاده از مکمل‎های مجاز ورزشی دارد با این مسئله مشکلی نداشتید؟

سنگینی این‌ ورزش افراد را مجبور به‌ استفاده از مکمل‌ها می‌کند، البته مکملی که مجاز و مفید باشد، در خانواده ما با وجود این‌که عمو و برادرم شناخت کافی از وزنه برداری و مکمل‌ها را دارند، مشکلی برای استفاده‌ی از آن‌ها را نداشتم و برای ادامه‌ فعالیت‎ام نیز مفید بوده‌اند.

*در چه‌ دسته‌ای وزنه می‌زنید؟

سال قبل در دسته ۷۵ کیلوگرم وزنه می‌زدم ولی امسال با تغییر اوزان به دسته ۷۶ کیلوگرم آمده‌ام.

*تا به‌‌حال چه عنوانی را کسب کرده‌اید؟

فعالیت‌‌های وزنه برداری بانوان در کشور ما عمری کمتر از دوسال دارد که در هر دو دوره برگزاری مسابقات کشوری آن صاحب عنوان شده‌‌ام. سال اول در رده‌ی نوجوانان در دسته ۷۵ کیلو صاحب سه مدال برنز شدم و امسال در رده جوانان دو مدال برنز و یک نقره کسب کردم و علاوه بر آن در رده بزرگسالان یک مدال نقره بدست آوردم.

*از رکوردهای‌تان بگویید؟

در تمریناتم وزنه‌‌ی ۶۵ کیلوگرم را در یک ضرب و ۸۵ کیلوگرم را در دو ضرب بالای سر برده‌‌ام و اگر می‌توانستم این وزنه‌‌ها را در مسابقات کشوری امسال که با میزبانی اصفهان برگزار شد تکرار کنم قطعاً صاحب عنوان نخست می‌شدم اما به‌‌علت کم تجربگی،موفق به تکرارشان نشدم، امیدوارم در مسابقات بعدی با کسب تجربه بیشتر رکوردهایم را افزایش دهم.

*چه مسابقاتی پیش روی دارید؟

علاوه بر مسابقات کشوری که سال آینده برگزار می‌شود خود را برای مسابقات لیگ کشوری آماده می کنم که چند وقتی است زمزمه برگزاری آن در فدراسیون به گوش می‌رسد.

*برای آینده چه برنامه‌‌ای دارید؟

مطمئناً بالاترین آرزوی هر ورزشکار حرفه‌ای کسب مدال در مسابقات المپیک است.متاسفانه ‌کمتر از دوسال است که وزنه‌‌برداری بانوان در ایران آغاز به فعالیت نموده و فاصله زیادی تا کسب مدال در مسابقات آسیایی و جهانی داریم اما امیدوارم در سال‌های آینده با افزایش رکورد در مسابقات بین‌‌المللی صاحب عنوان شویم.

* از مسئولین چه خواسته‌‌ای دارید؟

فراهم کردن امکانات ابزاری برای تمرینات بانوان،مهیا کردن زمینه‌‌ی حضور بانوان در رشته‌‌های مختلف ورزشی و تشویق خانواده‌‌ها توسط مسئولین در جهت استقبال از ورود فرزندان‌شان به عرصه‌‌های ورزش حرفه‌‌ای.

*صحبت پایانی شما...

ابتدا از پدر و مادر عزیزم، عمو و برادرم که مشوق من برای ورود به این ورزش بودند و سپس مربی زحمت‌کشم خانم زودآشنا کمال تشکر را دارم. امیدوارم در آینده با عناوینی که کسب می‌کنم با افتخارآفرینی برای کشور و استانم، به نوعی بتوانم جوابگوی زحمات این عزیزان باشم.

مصاحبه :محسن علیکرمی

 

نظر شما