آشتاب بیان کرد:

فعالیت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تعاون در لرستان

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۳:۵۰:۳۵
کد خبر: ۸۹۴۳۰۸
فعالیت بیش از ۲ هزار و ۸۰۰ تعاون در لرستان
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان گفت:2هزار و800 تعاونی در حوزه‌های مختلف صنعت، خدمات و کشاورزی در لرستان فعالیت دارند که 28 هزار نفر در این بخش‌ها مشغول به کار شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛علی آشتاب روز چهارشنبه  در دیدار تشکل های تعاونی و تعاونگران باآیت الله سید احمد میرعمادی  نماینده ولی‌فقیه در لرستان که به مناسبت هفته تعاون در بیت امام جمعه شهر خرم‌آباد انجام گرفته بود ،اظهار کرد: تعاون‌گران لرستان با هدایت‌گری نماینده ولی فقیه در استان، تلاش‌های استاندار و مجموعه مدیران در راستای تحقق شعار رونق تولید تمام تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

او افزود: هفته تعاون فرصتی برای بیان خدمات و فعالیت‌های تعاون‌گرها است، همانطور که می‌دانید کار جمعی و گروهی مورد تاکید بزرگان دین نیز است.

آشتاب تصریح کرد:  ملت ایران اسلامی همواره در کار گروهی همانند دوران انقلاب و هشت سال دفاع مقدس موفق عمل کرده است.

او تعاونی‌ها را سرمایه‌های فکری و انسانی جامعه دانست و یادآورشد:تعاونی‌ها در طول عمر 40 ساله‌ی انقلاب علیرغم تمامی مشکلات و تنگناهای موجود خوب درخشیده‌اند.

آشتاب  از فعالیت بیش از2 هزار و 800 تعاون در لرستان خبر داد و افزود: این تعاونی‌ها با درجات مختلف و در حوزه‌های گوناگون صنعت، خدمات و کشاورزی فعالیت دارند و میزان اشتغال‌زایی آن‌ها 28 هزار نفر است.

او ادامه داد:  طی جشنواره معرفی تعاونگران موفق در سطح کشور از میان 28 هزار تعاونی 24 تعاون برتر انتخاب شد که یکی از برگزیدگان از تعاون‌های استان لرستان بوده است.

مدیرکل ،تعاون ،کار رفاه اجتماعی لرستان  با اشاره به اینکه تعاونی‌ها در استان در کنار مسائل مختلف در حوزه‌های آسیب‌های اجتماعی هم ورود پیدا کرده‌اند  ،گفت: تعاون‌ها برای ارتقاء فرهنگ کار و کارآفرینی و در راستای حفاظت از جنگل‌ها به بحث محافظت از جنگل‌ها ورود پیدا کرده‌اند و در حوزه کشاورزی تعاونی‌ها سبب افزایش بهره‌وری و تولید می‌شوند.

او گفت:  سیاست وزارت کار در استان سازش بین کارگران و کارفرمایان است است به طوریکه: 50 درصد از آرای صادره در شوراهای حل اختلاف بین کارگران و کارفرمایان به صورت سازشی حل می‌شود.

آشتاب خاطر نشان کرد: این اداره کل در بحث بازرسی‌ها از تعاونی‌ها همواره تلاش کرده است به صورت مشورتی عمل کند و با شناسایی ایرادها برای حل مشکلات راهکارهایی ارائه شود.

او با اشاره به  اجرای طرح کاج در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی در بنگاه‌های اقتصادی نیز عنوان کرد: براساس طرح کاج و طی برنامه‌ریزی‌های پنج ساله در واحدهای تولیدی بالای 50 نفر باید شاهد کاهش 25 درصدی آسیب‌های اجتماعی باشیم.

آشتاب  از برگزاری جشنواره امتناع از تعاون‌گران و کارآفرین‌های برتر استان خبر داد و گفت: در این جشنواره از تعاون‌گران و کار‌آفرین‌های برتر تجلیل به عمل خواهد آمد.

به گفته اوانتخاب تعاونی‌های برتر در بین تعاونی‌های فعال استان موجب انگیزه و پیشبرد اهداف تولید می شود.

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز