معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد عنوان کرد:

سیاست پیش روی دانشگاه آزاد استفاده از ظرفیت های اجتماعی و محلی است

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۱۵:۵۵:۳۷
کد خبر: ۸۹۴۴۰۲
سیاست پیش روی دانشگاه آزاد استفاده از ظرفیت های اجتماعی و محلی است
معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: نگرش دانشگاه در دوره جدید به شکل جدی و واقعی به مسئله فناوری و نوآوری می باشد و سیاست بعدی دانشگاه استفاده از ظرفیت های اجتماعی و محلی هر دانشگاه است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ روح الله دهقانی در نشست خبری با اصحاب رسانه گلستان ضمن بیان اینکه فضای ادارات ، پژوهشکده ها، دانشگاه ها و موسسات بزرگ صنعتی پر شده است، اظهار کرد: کارآفرینی تنها راه نجات و حفظ  و ارتقاءدانشگاه است.

وی با اشاره به لزوم کارآفرین پروری و ایجاد کسب و کار های نو پا و جدید، تصریح کرد: نگرش دانشگاه در دوره جدید به شکل جدی و واقعی به مسئله فناوری و نوآوری می باشد و سیاست بعدی دانشگاه استفاده از ظرفیت های اجتماعی و محلی هر دانشگاه است.

دهقانی با اشاره به دانشگاه نسل چهارم بیان داشت: دانشگاه آزاد در صورت ورود به مسائل منطقه ای مردم و تاثیر اجتماعی از منطقه و همچنین در صورتی که مردم تاثیر رونق دانشگاه را در شهر ببینند، میتواند بسیار موفق باشد.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اضافه کرد: یکی از بزرگترین دلایل رونق شهر علی آباد کتول و شهر های دیگر تاسیس دانشگاه آزاد است.

وی یادآور شد: حرکت دانشگاه آزاد به سمت منافع مردم دارای منفعت دوطرفه برای دانشگاه و مردم منطقه است.

وی با تاکید بر اینکه گیاهان صنعتی و نزدیکی به  مرزهای شمالی از مزیت های شهرستان علی آباد کتول است بیان داشت: متاسفانه خام فروشی، ارزان فروشی و عدم تدبیر برای کامل کردن چرخه ثروت در کشاورزی از مشکلات این حوزه است.

دهقانی با تاکید بر اینکه فرآوری محصولات ارزش افزوده آن را افزیش میدهد.افزود: یکی از سیاست های جدی دانشگاه آزاد ورود به حوزه فناوری در کشاورزی و امنیت غذایی است.

وی افزود: 20 درصد جی دی پی کشور مربوط به کشاورزی میباشد اما متاسفانه کشاورزی کمترین حوزه ای است که از علم و فناوری بهره برده است و در این زمینه همچنان به صورت سنتی عمل میشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز