مدیر عامل گروه صنعتی بارز؛

تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم/بارز بالاترین استاندار صنعت تایر را دارد

۱۳۹۸/۰۶/۱۳ - ۲۰:۱۲:۰۰
کد خبر: ۸۹۴۴۶۰
تحریم ها را تبدیل به فرصت کردیم/بارز بالاترین استاندار صنعت تایر را دارد
مدیر عامل گروه صنعتی بارز گفت: ما تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم و با کمک دانشمندان و بزرگان کشورمان که توانستند فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کنند، از مشکلات در جهت تولید تایر نهایت بهره را بردیم.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، مراسم رونمایی از نسل جدید لاستیک های بارز با حضور مدیر عامل این گروه صنعتی در محل نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.

پرویز اخوان، مدیر عامل گروه صنعتی بارز در حاشیه این مراسم گفت: گروه صنعتی بارز موفقیت های زیادی را در دهه های اخیر بدست آورده، ولی با توجه به اینکه صنعت تایر یک صنعت واردات محور است، متاسفانه تحریم های ظالمانه باعث شد تا مشکلات فراوانی برایمان ایجاد شود.

وی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری ما این تحریم ها را به فرصت تبدیل کردیم و با کمک دانشمندان و بزرگان کشورمان که توانستند فعل خواستن را به معنای واقعی صرف کنند، از این مشکلات نهایت بهره را بردیم.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز بیان کرد: ما در بارز مرکز نوآوری ایجاد کردیم و با کمک نخبگانی که فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر بودند، مسائل و مشکلات موجود را شناسایی و با ایجاد کارگروه داخلی، بسیاری از مواد اولیه ای را که وارد می‌‌شد را ساختیم، همچنین برای تولید انبوه از آن ها حمایت خواهیم کرد.

اخوان اضافه کرد: این دستاورد بسیار بزرگی بود که ما از وابستگی به کشور های خارجی بی نیاز خواهد کرد و قطعا این موفقیت ها ادامه خواهد داشت.

وی افزود: با توجه به تغییراتی که در خودرو های کشور های پیشرفته در حال انجام است، تایر ها در حال تغییر نسل هستند که ما با رصد آنها از سه نسل جدید لاستیک های تایر لس رونمایی کردیم.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز عنوان کرد: موفقیت های زیاد دیگر وجود دارد که بزودی از آن ها نیز رونمایی خواهد شد.

اخوان در خصوص حوزه تایر های سنگین نیز اظهار کرد: تاکنون هیچ شرکت تایر سازی در ایران این نوع تایر های را تولید نکرده و بارز تنها شرکتی است که دانش فنی آن را بدست آورده و می‌تواند تایر های رادیال باری و اتوبوسی را تولید کند، همچنین ما طرح توسعه این محصولات را در دستور کار داریم و امیدواریم که تولید را از 400 هزار حلقه به 700 هزار حلقه افزایش دهیم.

وی همچنین در خصوص بازیافت لاستیک های فرسوده عنوان کرد: در سال گذشته با اتحایده لاستیک و پلاستیک فرانسه تفاهم نامه ای را امضا کردیم و همکاری ها در زمینه بازیافت لاستیک های فرسوده آغاز شده است و بزودی همکاران ما برای کسب اطلاعات بیشتر عازم فرانسه خواهند شد.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز با اشاره مشکلات فراوان در حوزه تولید تصریح کرد: با توجه به تحریم افت تولید را داشتیم که تمهیداتی که اندیشیده شده است امیدواریم این افت را تا پایان سال جبران کنیم.

اخوان ادامه داد: برنامه ای برای خود کفایی داریم که علاوه بر ایجاد کارگروه داخلی سازی، فراخوانی در کشور دادیم که هر شرکتی در زمینه های مختلف توانایی دارد را جذب و حمایت کنیم.

وی اضافه کرد: همچنین با ستاد نهاد ریاست جمهوری و شرکت های دانش بنیان ارتباط گرفتیم و در برج فناوری دانشگاه امیر کبیر یک طبقه برای مرکز نوآوری مان داریم و امیدواریم بتوانیم با کمک نخبگان ایران، این کشور را از واردات بی نیاز کنیم.

مدیر عامل گروه صنعتی بارز گفت: گروه صنعتی بارز تنها شرکتی است که توانسته با دانش فنی خود در تولید  9 سایز تایر، بزرگترین و بالاترین استاندار صنعت تایر( ای مارک) را از آن خود کند که این موضوع پلی برای ورود به صاردات به اروپا است.  

اخوان عنوان کرد: در حال حاضر صادارت متوقف شده ولی با رایزنی هایی که صورت گرفته است بزودی از سر گرفته خواهد شد، همچنین ما به کشور های همسایه صادرات داشتیم و بعد از گرفتن گواهی ای مارک به کشور هایی همچون رومانی، لتونی و استونی نیز تایر صادر کردیم.

 

نظر شما