مدیرکل کمیته امداد استان گلستان خبر داد:

اختصاص ۱۷۷ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان گلستانی

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۰۹:۲۳:۴۰
کد خبر: ۸۹۵۰۵۷
اختصاص ۱۷۷ میلیارد تومان برای توانمندسازی مددجویان گلستانی
امسال اعتباری بالغ بر ۱۷۷ میلیارد تومان تسهیلات اشتغال‌زایی برای توانمندسازی خانواده‎های تحت حمایت کمیته امداد استان گلستان اختصاص یافت.

به گزارش خبرگزاری برنا، اسکندر اسکندری، مدیرکل کمیته امداد استان گلستان بابیان اینکه کمیته امداد به‌فرمان امام خمینی (ره) در سال ۵۷ برای خدمت‎رسانی به مستضعفان و نیازمندان جامعه تشکیل شد گفت: پدیده فقر و محرومیت نیازمندان منحصر به یک کشور و یا منطقه نیست و بلکه در تمام نقاط دنیا محرومان و فقرا وجود دارند.

اسکندری افزود: نظام مقدس جمهوری اسلامی با توجه به آموزه‎های دینی توجه ویژه‎ای به فقرا دارد، امروزه بعد از ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی، نهاد کمیته امداد در سطح بسیار گسترده‎ای در سراسر ایران اسلامی در حال خدمت‎رسانی به محرومان و نیازمندان است.

وی بابیان اینکه کمیته امداد همانند یک دولت کوچک، برای گره‎گشایی از مشکلات جامعه هدف خود در حوزه‌های مختلف ورود پیداکرده است  افزود: بیش از ۳۵ سرفصل کاری بر عهده کمیته امداد قرار دارد که مهم‎ترین سرفصل آن، توانمندسازی و کمک به ایجاد درآمد ثابت و پایدار خانوارهای تحت حمایت است.

اسکندری با توجه به حمایت این نهاد از ۴۳ هزار و ۷۵۰ زن سرپرست خانوار گفت: پرداخت کمک‌هزینه درمان و جهیزیه، کمک‌هزینه تحصیلی، ارائه خدمات فرهنگی و آموزشی به گروه‎های مختلف سنی و پرداخت تسهیلات کارگشایی ازجمله سرفصل‎های خدمات‎رسانی کمیته امداد به محرومان است.

وی ادامه داد: کمیته امداد در سال‌های اخیر توانسته در حوزه اشتغال عملکرد مناسبی از خود به نمایش بگذارد و با انجام اقدامات مؤثر به خانواده‎ها کمک کرده تا روی پای خود ایستاده و درآمدزایی داشته باشند.

اسکندری بابیان تأکیدات اخیر مقام معظم رهبری برای خودکفایی و خوداتکایی خانواده‎های تحت حمایت کمیته امداد افزود: این نهاد صرفاً به پرداخت تسهیلات اکتفا نمی‌کند بلکه با ارائه آموزش‌های مهارتی و حرفه‌آموزی مددجویان و پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی به آن‌ها و اجرای طرح‌هایی همچون راهبران شغلی گام‌های مؤثری برای توانمندسازی مددجویان برداشته است.

 مدیرکل کمیته امداد استان گلستان از افزایش مراجعات عمومی در شرایط سخت اقتصادی اخیر کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۷ هزار و ۵۰۰ خانوار حدود ۱۴۰ هزار نفر گلستانی از خدمات کمیته امداد استان گلستان بهره‌مند‌می شوند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز