استاندار خراسان رضوی در شورای هماهنگی بانک‌های استان:

بانک‌ها به سمت اعطای وام‌های خرد بروند/در تلاشیم مرزهای استان را اقتصادی کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۱:۰۵:۲۷
کد خبر: ۸۹۵۱۵۰
بانک‌ها به سمت اعطای وام‌های خرد بروند/در تلاشیم مرزهای استان را اقتصادی کنیم
استاندار خراسان رضوی با اشاره به برنامه ریزی انجام گرفته برای اجرای طرح های کسب و کار در ۱۱۲۵ روستای هدف گفت: بانک ها باید به سمت اعطای وام های خرد و خود اشتغالی بروند.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در جلسه شورای هماهنگی بانک های استان که در محل دفتر استاندار برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به هدف گذاری الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی انتظار داریم در اعطاء وام های خرد خود اشتغالی سهمی برای بانک های استان مشخص شود.

وی با بیان اینکه اختیارات استان ها از سیستم تمرکزگرای شبکه بانکی بسیار ناچیز است، افزود: انتظار نداریم بانک ها حجم پایین تسهیلات و سپرده های استان را در سطح استانی جبران کنند اما می توان این موضوع را در سطح ملی پیگیری کرد.

رزم حسینی ادامه داد: بر اساس آمارهای اعلامی، وام های خرد در کنار معوقات کمتر، اشتغال بیشتری ایجاد می کند؛ بنابراین اگر بانک ها به سمت اعطاء وام های خرد و خوداشتغالی بروند حجم بالایی اشتغال در استان ایجاد خواهد شد.

استاندار خراسان رضوی ضمن اشاره به ماهیت نظامی مرزهای استان، خاطرنشان کرد: می خواهیم مرزهای استان را اقتصادی کنیم و با توجه به وجود مرز مشترک با افغانستان و ترکمنستان، این قابلیت وجود دارد که زمینه توسعه مبادلات فراهم شود.

رزم حسینی در این جلسه به دبیر شورای هماهنگی بانک های استان دستور داد که در قالب نامه‌ای به معاونت اقتصادی استانداری خراسان رضوی، بانک هایی که آمار و اطلاعات بانکی خود را اعلام نمی کنند، معرفی کند تا در ستاد تدبیر استان درباره آن ها تصمیم گیری شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان رضوی هم در ادامه بیان کرد: در طرح مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، میزان طرح های سرمایه گذاری به حدود 200 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که برای عملیاتی شدن آن به کمک بانک ها نیاز داریم.

علی رسولیان با بیان اینکه بین آمار بانک های استان در خصوص سپرده ها و تسهیلات و آمار بانک مرکزی حدود 12 هزار میلیارد تومان اختلاف وجود دارد، گفت: 1.6 درصد منابع بانکی استان در اختیار استان های دیگر قرار می گیرد.

حسن مونسان دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان رضوی هم گزارش پنج ماهه اول سال جاری در خصوص جذب منابع، سپرده های ارزی بانک های استان، سهم منابع سیستم بانکی استان از منابع کشور، عملکرد سیستم بانکی استان در تخصیص منابع، حجم خالص تسهیلات پرداختی، سهم مصارف سیستم بانکی استان از مصارف کل کشور، مانده مصارف و تسهیلات استان و عملکرد سیستم بانکی استان در تسهیلات قرض الحسنه را ارائه کرد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز