آیت الله مدرسی:

برگزاری منبرهای حسینی در هر سال سبب بقای دین اسلام است

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۹:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۹۵۱۵۳
برگزاری منبرهای حسینی در هر سال سبب بقای دین اسلام است
آیت الله مدرسی گفت: این ایام ده‌ها هزار منبر حسینی در سرتاسر دنیا با دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر بر پاست، و همین امر که سالانه تکرار می‌شود، سبب بقای دین مبین اسلام شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه سخنرانی آیت الله سید محمدتقی مدرسی از مراجع تقلید در ایام ماه محرم هر روز در دفتر کربلای وی در حال برگزاری است.

در ادامه ترجمه گزیده‌ای از بیانات ایشان در چهارمین جلسه از نظر می‌گذرد:

خداوند در آیه ۱۱۰ سوره مبارکه آل‌عمران می‌فرمایند: شما بهترین امتی هستید که برای مردم پدیدار شده‌اید: به کار پسندیده فرمان می‌دهید، و از کار ناپسند بازمی‌دارید، و به خدا ایمان دارید. و اگر اهل کتاب ایمان آورده بودند قطعاً برایشان بهتر بود؛ برخی از آنان مؤمنند ولی بیشترشان نافرمانند.

بعد از نعمت عقل، بزرگترین موهبت الهی به انسان، اراده است. در روایت آمده است: «هنگامی که نیت و اراده انسان قوی باشد، بدن دچار ضعف و ناتوانی نمی‌شود). حال چگونه این اراده را تقویت کنیم؟»

عمل به سنت‌های الهی، اراده و عزم انسان را تقویت می‌کند، همان‌طور که غفلت از این سنت‌ها ضعف اراده را به دنبال خواهد داشت.

علاوه بر تأثیر اراده قوی بر فرد، اراده جمعی قوی نیز سبب تقویت جامعه در برابر توطئه‌ها، سختی‌ها و مشکلات خواهد شد.

خداوند متعال در سوره عصر شرط اصلی رستگاری انسان‌ها را در سفارش و توصیه یکدیگر بر حق و صبر عنوان کرده است. انسان‌ها با وجود علم به تلخی حق با نصیحت و توصیه به یکدیگر می‌توانند بر آن استوار باشند.

از نشانه‌های جامعه اسلامی همین توصیه و نصیحت به همدیگر است. این جامعه بر اساس ارزش‌های الهی و با اراده جمعی مستحکم، به خواسته‌ها و آرمان‌های خود خواهد رسید.

مفهوم توصیه و نصیحت (تواصی) در سه مرحله قابل درک است:

اول: سفارش الهی به این مفهوم و عمل به آن.

دوم: امر به معروف و نهی از منکر.

سوم: سخن نیکو.

هر حرفی اگر به صورت نیکو بیان شود، اثر مضاعفی در دیگران خواهد داشت. این ایام ده‌ها هزار منبر حسینی در سرتاسر دنیا با دعوت به خیر و امر به معروف و نهی از منکر بر پاست، و همین امر که سالانه تکرار می‌شود، سبب بقای دین مبین اسلام شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز