نماینده آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی:

۳۵۰ هزار معلم بازنشسته تا سال۱۴۰۰/ جذب ۱۳ هزار معلم در کشور

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۲:۴۹:۳۰
کد خبر: ۸۹۵۲۱۴
۳۵۰ هزار معلم بازنشسته تا سال۱۴۰۰/ جذب ۱۳ هزار معلم در کشور
علیرضا ابراهیمی با بیان اینکه تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد، افزود: برای جلوگیری از کمبود نیرو و بروز مشکل ۱۳ هزار معلم جدید در کشور از طریق آزمون جذب آموزش و پرورش خواهند شد‌.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، علیرضا ابراهیمی در نشست با کارکنان و مدیر مدارس غیرانتفاعی شهرستان آزادشهر که در مدرسه غیرانتفاعی نیکان برگزار شد، با تاکید بر لزوم توجه و گسترش بخش خصوصی در آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کشور مواجه و نیازمند جذب نیروهای آزاد و توسعه مدارس غیردولتی هستیم .

وی با اشاره به اینکه امسال و سال های آینده تعداد زیادی از فرهنگیان بازنشسته خواهند شد، تصریح کرد: در سال۱۴۰۰ دچار کمبود۳۵۰ هزار معلم خواهیم شد که از هم اکنون باید برای آن راه حلی پیدا کنیم.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی تدریس و معلمی را موهبتی الهی دانست و گفت: فرهنگیان باید قدر این نعمت بزرگ را بدانند چرا که معلمی شغل انبیاست.

ابراهیمی با تاکید بر اینکه کار معلمان در مدارس غیردولتی به نسبت سخت تر است، افزود: با توجه به حقوق و مزایای اندک در این مدارس افراد ضمن تلاش برای تعلیم و تربیت به دنبال جذب دولتی و تثبیت موقعیت شغلی خود هستند.

وی با اشاره به اینکه مدارس غیردولتی کمک بزرگی برای آموزش و پرورش کشور هستند، اضافه کرد: شاید عده ای دیدگاه خوبی نسبت به این مدارس نداشته باشند اما متخصصین به کمک بزرگ مدارس غیرانتفاعی به آموزش کشور اذعان دارند اگرچه انتقاداتی نیز وجود دارد.

نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی از جذب ۱۳هزار معلم در کشور خبر داد و گفت: افراد علاقمند پس از این آزمون در صورت قبولی و داشتن توانمندی به صورت رسمی ادامه فعالیت خواهند داد.

ابراهیمی با بیان اینکه ضعف در اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی و واگذاری به بخش خصوصی مورد انتقاد است، اظهار کرد: نیازمند نگرش مثبت و حامی برای واگذاری به بخش خصوصی در همه حوزه ها هستیم تا به مرور کارفرمایان جایگاه خود را تثبیت کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز