نزدیک به ۱۰ درصد کشته‌های تصادفات در البرز کودکان زیر ۱۰ سال هستند

۱۳۹۸/۰۶/۱۶ - ۱۴:۵۰:۳۲
کد خبر: ۸۹۵۳۵۷
نزدیک به ۱۰ درصد کشته‌های تصادفات در البرز کودکان زیر ۱۰ سال هستند
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز گفت: ۷ درصد کشته‌های تصادفات در استان البرز کودکان زیر ۱۰ سال هستند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ سرهنگ غلامعلی شرق پیش از ظهر روز شنبه در نشست خبری، با اشاره به برپایی خیمه‌های عزا و ایستگاه‌های صلواتی در سطح شهرهای استان، اظهار کرد: نیروهای پلیس برای کنترل ترافیک در میادین و تقاطع‌های سطح شهر حضور دارند.

وی در خصوص تمهیدات ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: پلیس راهور در این ایام کنترل ترافیک را به صورت ویژه انجام می‌دهد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز اضافه کرد: از رانندگان می‌خواهیم به دلیل حضور شهروندان در سطح شهر دقت لازم را داشته باشند، همچنین از شهروندان می‌خواهیم برای کاهش ترافیک از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند.

سرهنگ شرق تاکید کرد: در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی در محدوده‌های چهارراه مصباح تا میدان قدس، امامزاده طاهر (ع)، محدوده امامزاده محمد (ع) و بلوار امامزاده حسن (ع)، میدان توحید، میدان‌شهدا، بلوار هوشیار محدوده دفاع مقدس، محدوده مسجد جامع رجایی شهر حدفاصل خیابان هشتم و نهم محدودیت‌های ترافیکی اعمال خواهد شد.

وی با اشاره به تمهیدات پلیس راهور برای مراسم شام غریبان، گفت: در مناطقی از جمله آستان امامزادگان کرج، بلوار شریعتی و محدوده هئیت انصار محدودیت‌های ترافیکی مقطعی اعمال خواهد شد.

پلیس با رانندگان سرویس مدارس فاقد مجوز برخورد می‌کند

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز تاکید کرد: بنا بر اعلام دادستانی کرج در روز سوم امام حسین (ع) نباید شاهد حمل علامت در خیابان‌های شهر باشیم، در صورت مشاهده خودوی حامل علامت به مدت یکماه توقیف می‌شود.

سرهنگ شرق در ادامه به تمهیدات ترافیکی ویژه آغاز سال تحصیلی اشاره کرد و افزود: هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها طرح ویژه ترافیکی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به افزایش ۳۰ درصدی ترافیک همزمان با بازگشایی مدارس، گفت: در کارگروه ماده ۱۸ جلسات مقدماتی برای ساماندهی سرویس‌های مدارس برگزار شده ولی هنوز مجوزی صادر نشده است.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به اینکه پلیس با رانندگان سرویس مدارس فاقد مجوز برخورد می‌کند، گفت: رانندگان باید گواهینامه رانندگی پایه دو، بیمه نامه معتبر و معاینه فنی داشته باشند.

سرهنگ شرق در بخش دیگری خبر داد که تمام عملیات‌های عمرانی از جمله حفاری و کنده کاری در سطح معابر شهری از بیستم شهریور تا پانزدهم مهرماه تعطیل می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به فوت سیزده نفر بر اثر حادثه تصادف، گفت: سال گذشته رتبه یک کشوری تعداد فوتی‌های عابر پیاده به البرز اختصاص یافت، طبق آمار ۷۴.۶ درصد فوتی‌های سال گذشته در البرز مربوط به عابرین پیاده بوده است.

کاهش ۲۵ درصدی تصادفات خسارتی در البرز

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز در بخش دیگری با اشاره به وضعیت موتورسیکلت‌ها، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۹ هزار دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است.

سرهنگ شرق با اشاره به کاهش ۷ درصدی تصادف‌های فوتی در استان، گفت: از ابتدای امسال تا کنون استان البرز کمترین آمار کشته‌های تصادفات فوتی و جرحی را داشته است.

وی با اشاره به کاهش ۲۱ درصدی تصادفات جرحی در استان، گفت: متأسفانه ۷ درصد فوتی تصادفات در استان البرز را کودکان تشکیل می‌دهند به گونه‌ای که از ۲۷ نفر فوتی سانحه تصادفات امسال دو نفر زیر ۱۰ سال سن داشتند.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان البرز با اشاره به کاهش ۲۵ درصدی تصادفات خسارتی در استان، گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون سر جمع تصادفات فوتی، جرحی و خسارتی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۴ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ شرق در خصوص انواع کشفیات پلیس راهنمایی و رانندگی استان از ابتدای سال تا کنون، گفت: ۲۹ خودروی سرقتی به همراه ۹ دستگاه موتورسیکلت کشف و به همراه سارق به مراجع قضائی تحویل داده شده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز