در قالب الگوی مثلث توسعه اقتصادی‌فرهنگی انجام شد؛

بررسی عملکرد ۲ معین اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار خراسان‌رضوی

۱۳۹۸/۰۶/۱۷ - ۱۲:۲۹:۴۵
کد خبر: ۸۹۵۶۹۱
بررسی عملکرد ۲ معین اقتصاد مقاومتی با حضور استاندار خراسان‌رضوی
استاندار خراسان‌رضوی در راستای رفع موانع پیش‌روی توسعه مناطق مورد هدف الگوی مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی، در جلسه‌ای، عملکرد ۲ معین اقتصاد مقاومتی را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، علی‌رضا رزم‌حسینی در ادامه سلسله جلسات بررسی اقدامات معین های اقتصادی مقاومتی، ظهر شنبه ۱۶ شهریورماه، در جلسه‌ای با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری و فرمانداران بینالود و تربت جام، اقدامات معین‌های اقتصاد مقاومتی این دو شهرستان را بررسی کرد.

استاندار خراسان‌رضوی در این جلسه در سخنان کوتاهی گفت: این نکته بسیار مهم است که یک مجموعه بتواند بدون منابع دولتی و با توانمند سازی مردم برای آن ها اشتغال ایجاد کند.

علی‌رضا رزم‌حسینی به نقش اعتماد سازی در مدل مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی اشاره کرد و افزود: مدیریت موفق معین اقتصادی باید با ظرفیت روستای هدف درآمیخته شود و بر این اساس در راستای توسعه روستا گام برداشته شود.

وی به فرمانداران و معین‌های اقتصادی شهرستان های بینالود و تربت‌جام تاکید کرد که با مردم روستاها ارتباط بیشتری داشته باشند و خاطرنشان کرد: در طرح اقتصاد مقاومتی سرمایه های خرد مردم باید وارد صندوق ها شود تا از مشکلات بعدی مثل انحصارگرایی جلوگیری به عمل آید.

رزم حسینی در این جلسه با ذکر خاطره ای از اجرای مثلث توسعه اقتصادی فرهنگی در شهر قلعه گنج استان کرمان گفت: در همان ابتدای شروع طرح که آوازه آبادانی و توسعه قلعه گنج در استان پیچیده بود بزرگان سه روستا که در دولت قبل از شهرستان قلعه گنج منفک شده بودند، دائما درخواست می دادند که مجددا به این شهر ملحق شوند. به آنها قول دادیم که سه روستای آن ها را نیز تبدیل به قلعه گنجی دیگر کنیم.

در این جلسه سید حسن حسینی، فرماندارشهرستان بینالود گفت: تاکنون در  18 روستا، 32 صندوق با 1800 عضو فعال شده، اما چشم انداز ما این است که در هر روستای شهرستان بینالود یک صندوق مردمی ایجاد شود.

همچنین مرتضی حمیدی فرماندار شهرستان تربت جام با قدردانی از اقدامات معین اقتصاد مقاومتی در بخش بوژگان گفت: تاکنون جلسات مختلفی با حضور کارشناسان معین اقتصادی بخش بوژگان به منظور هماهنگی بیشتر برگزار شده است.

در این جلسات مدیرعامل شرکت توسعه سرمایه گذاری تبرک به عنوان معین بخش بوژگان شهرستان تربت جام و نماینده مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری به عنوان معین شهرستان بینالود ضمن ارائه گزارش عملکرد، به بیان موانع بر سر راه توسعه  مناطق مورد هدف پرداختند.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز