در مسجد آخوند طلابی گنبدکاووس برگزار شد:

یادواره شهدای منای سال ۹۴

۱۳۹۸/۰۶/۱۹ - ۱۹:۰۷:۳۱
کد خبر: ۸۹۶۱۸۶
یادواره شهدای منای سال ۹۴
حجت الاسلام و المسلمین ترابی در مراسم یادواره شهدای منا با اشاره به اینکه امام حسین (ع) اسوه ایستادگی دربرابر ظلم است، افزود: درهرکجای عالم قیامی در برابر طلم‌صورت میگیرد برگرفته از قیام عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، حجت الاسلام و المسلمین محمود ترابی در مراسم یادواره شهدای منا در مسجد آخوند طلابی شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه امام حسین (ع) برای احیای اسلام محمدی خود را وقف دین خدا کرد، اظهار کرد: مسئولان نیز باید به تبعیت از این بزرگوار خود را وقف اسلام و خدمت به مردم نمایند.

وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب را طبق سفارشات مقام معظم رهبری باید جوانان آغاز کنند، تصریح کرد: جوانان این مسجد نیز با تلاش در آموزش قرآن مایه افتخار شهرستان گنبدکاووس هستند.

امام جمعه شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه قیام امام حسین (ع) درسی بزرگ از عزت و سازش ناپذیری در برابر ظلم را به جهانیان آموخت، خاطر نشان کرد: امروز هر قیامی علیه ظلم و استبداد در عالم صورت میگیرد برخواسته از مکتب عاشورایی امام حسین (ع) است.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی با اشاره به اینکه طبق روایات کسی که در حال احرام از دنیا برود با همان لباس در روز قیامت محشور میشود، اضافه کرد: این جایگاه عظیمی است که نصیب شهدای واقعه منا سال ۹۴ شد.

آخوند ابوبکر خوجملی نیز در این مراسم با تاکید بر اینکه اهل سنت نیز همچون اهل تشیع به اهل بیت پیامبر اکرم (ص) مودت دارند، افزود: وحدت و اتحاد بین شیعه و سنی به برکت انقلاب اسلامی در حد مطلوب وجود دارد و امروز ایران امن ترین کشور منطقه است.

وی با بیان اینکه شهدای منا جایگاه والایی نزد خداوند متعال دارند، تصریح کرد: این شهدا در جوار خانه امن الهی و در حال انجام مناسک حج مظلومانه به شهادت رسیدند و همه آنها انسانهایی باایمان و اخلاص بودند.

امام جمعه اهل سنت نگین شهر با اشاره به اینکه شهدای منا افرادی باایمان و اخلاص بودند، اظهار کرد: دعا میکنیم خداوند این شهیدان عزیز را با امام حسین (ع) و شهدای کربلا محشور کند.

خبرنگار: الهام امینی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز