رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس بیان کرد:

تفکر عاشورایی شاهراه عبور از مشکلات

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۱:۵۸:۲۶
کد خبر: ۸۹۶۴۲۲
تفکر عاشورایی شاهراه عبور از مشکلات
حجت الاسلام دیلم با اشاره به اینکه سبک زندگی عاشورایی از مباحث مهم گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: تنها مسیر عبور از مشکلات توجه به نهضت عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، حجت الاسلام رضا دیلم در مراسم عزاداری دسته و هیئت های دهستان باغلی مرامه شهرستان گنبدکاووس ضمن تقدیر از زنده نگه داشتن رسم و آئین عزاداری و سوگواری اباعبدالله (ع) توسط مردم این دهستان، اضافه کرد: مردم انقلابی این منطقه با شور و شعور حسینی عشق به اهل بیت و نفوذ عاشورا در دلهایشان را به تصویر کشیدند.

وی با بیان اینکه علاوه بر عزاداری بر مصیبت اهل بیت باید اخلاق و عمل حسینی را نیز آموخت، اظهار کرد: برای شاگردی در مکتب اباعبدالله (ع) باید ویژگی شهدای کربلا را مطالعه و به آنها عمل کرد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس با تاکید بر اینکه حضرت عباس (ع) یکی از برجسته ترین شخصیت های واقعه کربلا است، خاطر نشان کرد: طبق فرموده امام صادق (ع) مهمترین ویژگی این شخصیت بزرگوار ولایتمداری و تسلیم محض در برابر فرمان ولی است.

دیلم با اشاره به اینکه در زمان غیبت وظیفه ما به عنوان پیرو امام حسین (ع) در زمان ادامه دادن راه آن بزرگوار است، تصریح کرد: احیای امر به معروف و نهی از منکر از مهمترین اقدامات در زمان حاضر است.

وی با بیان اینکه دشمنان با ابزارهای رسانه ای سعی در ترویج منکرات و نابودی فرهنگ و تفکر انقلابی دارند، اضافه کرد: ترویج سبک زندگی عاشورایی، تحکیم بنیان خانواده و توجه به اقتصاد مقاومتی از بزرگترین معروفات جامعه کنونی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گنبدکاووس عامل رفع مشکلات کشور را تفکر و مدیریت عاشورایی دانست و گفت: به برکت همین تفکر حزب الله لبنان، حماس فلسطین، حشدالشعبی عراق، مدافعان سوریه و آزادی خواهان دنیا در برابر ظلم ایستاده اند.

دیلم با اشاره به اینکه سبک زندگی عاشورایی از مباحث مهم گام دوم انقلاب است، اظهار کرد: تنها مسیر عبور از مشکلات توجه به نهضت عاشورا و فرهنگ مدیریتی، اخلاقی، سیاسی و اجتماعی آن در جامعه است.

 

نظر شما