مدیر عامل شرکت نئوپان گنبدکاووس خبر داد:

افزایش ۸ درصدی تولیدات شرکت صنعت چوب شمال/ صادرات ۸۵۰ هزار دلاری شرکت صنعت چوب شمال

۱۳۹۸/۰۶/۲۰ - ۱۶:۲۶:۵۲
کد خبر: ۸۹۶۶۴۵
افزایش ۸ درصدی تولیدات شرکت صنعت چوب شمال/ صادرات ۸۵۰ هزار دلاری شرکت صنعت چوب شمال
مدیر عامل شرکت نئوپان گنبدکاووس گفت :از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۵۷۰۰ مترمکعب ورق فشرده نئوپان و ام دی اف ملامینه به ارزش۸۵۰ هزار دلار صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، مسلم فدایی امروز در جمع خبرنگاران و اهالی رسانه با اشاره به اینکه شرکت صنعت چوب شمال از ابتدای سال تا پایان مرداد ماه ۵۷۰۰ مترمکعب ورق فشرده نئوپان و ام دی اف ملامینه به ارزش۸۵۰ هزار دلار صادر کرده است، اظهار کرد: تا پایان شهریور ماه سال جاری صادرات که بیشتر به پنج کشور  ترکمنستان، افغانستان، آذربایجان، ارمنستان و عراق بوده به یک میلیون دلار خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تنها یک سوم ظرفیت خطوط تولید شرکت صنعت چوب شمال فعال است، تصریح کرد: با این وجود در پنج ماه گذشته میزان تولید به نسبت سال گذشته ۸ درصد افزایش یافته است.

مدیر عامل‌ شرکت صنعت چوب شمال شهرستان گنبدکاووس با اشاره به قرارداد صادرات سه میلیون دلاری این شرکت با کشور آذربایجان در سال گذشته، اضافه کرد: این قرارداد به دلیل تصمیم وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین بانک مرکزی مبنی بر ممنوعیت صادرات نئوپان خام، پس از دوماه اجرا متوقف شد.

فدایی از اشتغال ۱۷۰ نفر در این واحد تولیدی خبر داد و گفت: در صورت افزایش سرمایه در گردش شرکت حداقل به میزان ۱۰۰ میلیون تومان میتوان از ظرفیت کامل خطوط تولید استفاده و به تعداد کارگران فعلی نیروی جدید جذب کرد.

وی با بیان اینکه ۵۱/۶ درصد سهام شرکت صنعت چوب شمال متعلق به بنیاد مستضعفان است، افزود: مابقی سهام این شرکت مربوط به بخش خصوصی میباشد.

مدیرعامل شرکت صنعت چوب شمال شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه مشکلات زیادی بر سر راه صادرات توسط تولیدکنندگان داخلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: تحریم های ظالمانه غرب، مشکلات تبادل ارز، افزایش تعرفه های گمرکی، ضعف در حمل و نقل ریلی و برخی موانع و قوانین گمرکی از جمله مشکلات صادرات کالاهای ایرانی میباشد.

خبرنگار:الهام امینی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز