شهردار کوتاه آمد؟ / مردم ارومیه بخواهند قرارداد سرمایه‌گذاری را لغو می‌کنیم

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۱:۳۸:۲۹
کد خبر: ۸۹۷۳۸۸
شهردار کوتاه آمد؟ / مردم ارومیه بخواهند قرارداد سرمایه‌گذاری را لغو می‌کنیم
برخلاف انتظارات، پروژه سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌دار ارومیه‌ای-عراقی در احداث میدان امام ارومیه منجر به اعتراض و انتقادات برخی نماینده‌ها با دست‌مایه تبلیغات انتخاباتی شد و شهردار ارومیه نیز در دوراهی لغو این سرمایه‌گذاری یا ادامه آن قرارگرفت.

به گزارش برنا آذربایجان غربی، انتقادات برخی نماینده‌ها و بخصوص فضای مجازی در مورد پروژه سرمایه‌گذاری میدان امام ارومیه، واکنش‌های زیادی را درپی داشت.

ماجرا از کجا شروع شد؟

محمد حضرت‌پور شهردار ارومیه ۱۶ شهریورماه در مصاحبه‌ای با سایت شهرداری، از شروع عملیات اجرایی پروژه بزرگ میدان امام (ره) در قالب پروژه سرمایه گذاری جهت رونق بازار، احیای بافت تاریخی شهر، ایجاد ارزش افزوده و رفاه شهروندان خبرداد.

وی در این خصوص افزود: بیشتر خواستار آن بودیم که احیاء و راه اندازی کاروانسراها با مشارکت خود بازاریان صورت بگیرد اما این مهم تحقق نیافتاد و با جذب سرمایه گذاری از تهران باز هم با توجه به اینکه سودی برای سرمایه گذار نداشت مقوله سرمایه گذاری تحقق نشد و از آن جایی که عدم اجرای این پروژه باعث بروز مشکلاتی و همچنین  منجر به ایجاد جلوه و منظر نامناسب شهری بدلیل حفاری ها و ساخت و ساز نیمه تمام  شده بود لذا امسال و طی شش ماه گذشته با جذب یک سرمایه گذار از کشور عراق با سرمایه ۳۰۰۰ میلیارد ریالی و با توافق این پروژه جهت اجرا تصویب شد.

شروع انتقادات

۲ نماینده ارومیه در واکنش به این اتفاق و در حرکتی که بیشتر به یک تبلیغات انتخاباتی شبیه بود با انتشار ویدئو و دیدار با بازاریان نسبت به این پروژه و سرمایه‌گذاری یک سرمایه‌دار احتمالا عراقی واکنشی شدیداللحن داشتند.

یکی از نمایندگان در صفحه رسمی‌اش نوشت: خاک آذربایجان شهید داده و مانع از فروش‌اش خواهیم بود.

این انتقادات در فضای مجازی و بویژه در رسانه‌ها و بین مردم نیز بازخورد زیادی داشت.

واکنش شهردار

حضرت‌پور بعد از این انتقادات، با انتشار فایلی ویدئویی در اینستاگرام خود نسبت به این هجمه‌ها واکنش نشان داد.

شهردار ارومیه در این فایل تلویحا از بگومگو با روح‌الله حضرت‌پور دیگر نماینده ارومیه پرده برداشت و خاطرنشان کرد: این سرمایه‌گذار، یک ارومیه‌ای است که می‌خواهد در شهر خود سرمایه‌گذاری کند.

index

 

بیانیه روابط‌عمومی شهرداری

روابط‌عمومی شهرداری در بیانیه‌ای عنوان کرد: زمین محدوده میدان ولایت فقیه و جنب بازار ارومیه متعلق به شهرداری است، فراخوان جذب سرمایه‌گذار مدتی قبل منتشر و یک سرمایه‌گذار تهرانی نیز اندکی پس از حضور، از ادامه سرمایه‌گذاری امتناع کرد.

در این بیانیه همچنین آمده است: علی‌رغم دعوت از بازاریان، تجار و اصناف شهر نیز هیچ‌کس حاضر به سرمایه‌گذاری نشد و این بار یک سرمایه‌گذار اصالتا ایرانی ساکن عراق با سهم ۵۵درصدی از اعیان و همچنین سهم ۴۵درصدی غیرقابل فروش شهرداری ارومیه و سهم ۱۰۰درصدی از عرصه این پروژه اجرایی شود ضمن اینکه سرمایه‌گذار مذکور ۳ کاروانسرای تاریخی ارومیه را نیز مرمت و بازسازی کند.

روابط‌عمومی شهرداری در این بیانیه این نکته را هم اضافه کرد که: مطالبی در راستای فروش خاک آذربایجان، مصرفی سیاسی و انتخاباتی دارد.

واکنش شورای شهری‌ها

پناهی تنها عضو شورای شهر بود که به این قضیه واکنش نشان داد و با رد اظهارات بهادری نماینده مجلس، گفت: سرمایه‌گذار پروژه ایرانی‌الاصل بوده که در کردستان عراق سرمایه‌گذاری کرده است.

استاندار هم واکنش نشان داد

شهریاری استاندار آذربایجان‌غربی با رد برخی شایعات در مورد فروش زمین‌ها توسط استانداری به یک شخص عراقی گفت: امروز همانهایی دایه مهربان‌تر از مادر شده‌اند که سالهاست ثروت کشور و استان را برای سرمایه‌گذاری به خارج از کشور هدایت می‌کنند و امروز نیز با پخش اخبار دروغ، باعث و بانی فضاسازی و اخبار ضدانقلاب شبکه‌های رسانه‌ای و مجازی معاند هستند.

وی ادامه داد: بنده هیچ اطلاعی از این موضوع ندارم و اگر توافقی هم صورت گرفته، اعضای شورای شهر باید در اسرع وقت مردم را در جریان قرار دهند.

وی اضافه کرد: قوه محترم قضاییه هم باید بانیان این جوسازی و جریاناتی که خود سالانه صدها میلیارد از درآمدها را غارت می‌کنند مجازات کند زیرا آنان بدنبال انحراف فضای پیگیری پرونده‌های اقتصادی هستند.

شهریاری افزود: من با عهد خود را مردم پای‌بندم.

جدیدترین واکنش شهردار

محمد حضرت‌پور صبح امروز در گفت‌وگویی رادیویی با اشاره به اینکه رضایتمندی عموم مردم مهم‌ترین ملاک مدیریت شهری است، گفت: وظیفه ما تنویر افکار عمومی است و متاسفانه برخی افراد بی‌اطلاع از طریق فضای مجازی ذهن مردم را مغشوش کرده‌اند.

وی ادامه داد: به روابط‌عمومی شهرداری گفته‌ام با نظرسنجی میدانی و از کف جامعه، میزان رضایتمندی و یا مخالفت مردم و بازاریان از پروژه میدان امام انجام و گزارش را برای تصمیم‌گیری هایی ارائه دهند زیرا ما تابع خواست عموم مردم هستیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز