استاندار اردبیل:

نبود برنامه جامع از معضلات اساسی در بخش گردشگری است

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۱:۵۵:۴۴
کد خبر: ۸۹۷۴۱۰
نبود برنامه جامع از معضلات اساسی در بخش گردشگری است
نماینده استانداران کشور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت گفت: در حال حاضر از مهمترین معضلات در راستای رونق و توسعه گردشگری در کشور نبود برنامه جامع واحد در این بخش است.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ اکبر بهنام‌جو صبح امروز در جلسه بررسی متغیرهای تاثیرگذار گردشگری بر اقتصاد کشور در برنامه ششم توسعه در اردبیل اظهار داشت: براساس هدفگذاری‌های انجام شده در راستای توسعه و رونق صنعت گردشگری مسائل و مشکلات پیش روی گردشگری در کشور بررسی و استخراج می‌شود.

وی افزود: با استخراج این مسائل و مشکلات می‌توانیم در مقایس استانی نیز راهبردها و راهکارها را در راستای توسعه و رونق این بخش ترسیم کرده و زمینه‌ساز رونق صعت گردشگری در استان شویم.

نماینده استانداران کشور در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در هیئت دولت با اشاره به برنامه‌ها در راستای استخراج مسائل در حوزه گردشگری بیان کرد: مطالعه و  بررسی وضع موجود ایران، بررسی نمونه موردی کشورهای موفق و ترسیم ساختار و طراحی چشم‌انداز برای ارتقای گردشگری از جمله برنامه‌ها در این حوزه است.

بهنام‌جو هدف از بررسی نمونه موردی کشورهای موفق را بومی‌سازی ایده‌ها در این حوزه دانست و تصریح کرد: تلاش و جدیت بر این است تا با بررسی و مطالعات لازم طرح‌های موفق در بحث گردشگری در کشورهای توسعه یافته را متناسب با هویت ایرانی اسلامی بومی‌سازی کنیم.

استاندار اردبیل از مهمترین معضلات در راستای رونق و توسعه گردشگری را نبود برنامه جامع واحد برشمرد و گفت: با بهره‌گیری از نظرات و ایده‌های کارشناسان و متخصصان در این حوزه باید زمینه برای تدوین این برنامه جامع فراهم شود.

وی با اشاره به ارزان بودن سفر به ایران بیان کرد: از جمله نقاط قوت گردشگری ایران که می‌تواند زمینه‌ساز جذب هر چه بیشتر گردشگران به کشور شود غنای فرهنگی، تعدد مواریث فرهنگی، تنوع اقوام، تنوع طبیعی و زیستی جانوری و همجواری به دریا از شمال و جنوب است.

نیازمند شاخص‌های رقابتی نوین برای رونق گردشگری هستیم

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: ارزان بودن سفر به ایران و امنیت موجود در کشور از فرصت‌های مهم گردشگری ایران اسلامی است و باید در راستای رونق این بخش اطلاع‌رسانی‌ها و اقدامات فرهنگی انجام شود.

نادر فلاحی با بیان اینکه ایران نیازمند شاخص‌های رقابتی نوینی در مقابل سایر کشورها است، گفت: اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با تمام قوا داده‌های مورد نیاز را احصا می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اردبیل توزیع عادلانه خطوط پروازی و معرفی قابلیت‌های گردشگری اقصی نقاط کشور را از مهم‌ترین نیازهای توسعه گردشگری قلمداد کرد و افزود: باید در این زمینه اقدامات لازم انجام شود.

وی بیان کرد: توجه به تاثیرگذاری با استفاده از ابزارهای چند رسانه‌ای، تولیدات سیما و سینما مقوله‌ای است که کشورهای هم‌جوار توانسته‌اند به واسطه بهره‌گیری از آن گردشگران بسیاری را به مکان های فیلم‌ها جذب کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز