تولید تصادفی سیاه ترین ماده در جهان

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۷:۰۰:۵۸
کد خبر: ۸۹۷۴۷۹
تولید تصادفی سیاه ترین ماده در جهان
مهندسان دانشگاه «ام آی تی» طی تحقیقات خود به طور تصادفی سیاه ترین ماده موجود در جهان را ابداع کرده اند که می تواند ۹۹.۹۹۵ درصد از نور را جذب کند.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ مهندسان دانشگاه MIT ماده ای ابداع کرده اند که رنگ آن ۱۰ بار از سیاه ترین ماده تولید شده در جهان تیره تر است. این ماده که می تواند ۹۹.۹۹۵ درصد از نور را جذب کند و از رشد نانوتوب های کربنی به طور عمودی روی یک فویل آلومینیومی آغشته به کلر تولید می شود.  

جالب آنکه مهندسان این ماده را به طور تصادفی کشف کرده اند. در اصل دانشمندان مشغول بررسی راههایی برای رشد نانوتوبهای کربنی روی مواد رسانای الکتریسیته( مانند آلومینیوم) بودند تا ویژگیهای الکتریکی و گرمایی آنها را بهبود دهند. اما رنگ ماده تولید شده آنها را شگفت زده کرد. البته مهندسان پس از اندازه بازتاب نوری آن متوجه اختراع خود شدند.

این کشف در حال حاضر به عنوان یک اثر هنری با نام «The Redemption of Vanity» در بورس نیویورک به نمایش درآمده است. در این اثر هنری ماده مذکور روی یک الماس ۱۶.۷۸ قیراطی زرد طبیعی را پوشانده است و به جای یک جواهر درخشان ( به قیمت ۲ میلون دلار) به نظر می رسد یک فضای خالی، سیاه و مسطح وجود دارد.

البته به گفته محققان این ماده قابلیت های کاربردی دارد. به گفته برایان واردل  یکی از استادان این دانشگاه ماده مذکور را می توان در تلسکوپ های فضایی به کار برد تا سیاره های خارج از منظومه شمسی را بهتر رصد کند.  واردل معتقد است این ماده را حتی می توان سیاه تر نیز تولید کرد.

 

نظر شما