رئیس سازمان فضایی کشور:

ماهواره‌های ساخت ایران مرهون اتکای به دانش بومی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است / لزوم تقویت کسب و کارهای فضاپایه

۱۳۹۸/۰۶/۲۳ - ۱۳:۰۴:۲۶
کد خبر: ۸۹۷۴۹۸
ماهواره‌های ساخت ایران  مرهون اتکای به دانش بومی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است   / لزوم تقویت کسب و کارهای فضاپایه
مرتضی براری گفت: ماهواره‌هایی که ایران ساخته است مرهون اتکای به دانش بومی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرگزاری برناازلرستان ؛ براری درنشست با  مدیران شرکت‌های فناور و دانش‌بنیان دانشگاه لرستان ،اظهار کرد: توجه به اقتصاد مقاومتی ایجاب می‌کند هرچه بیشتر متغیرها و شاخهای اقتصاد دانش‌بنیان را تقویت کنیم؛ حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و فناوران از جمله اقدامات مهم در راستای اقتصاد مقاومتی است.

معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فضایی کشور افزود: ماهواره‌هایی که ایران ساخته است مرهون اتکای به دانش بومی و خلاقیت نیروهای داخل کشور است که در جهت تحقق اقتصاد مقاومتی است.

براری تصریح کرد:حمایت از ایده‌پردازان و استارتاپ‌ها را باید بیش از گذشته، تقویت کرد تا با خلاقیت و کارآفرینی، بتوانیم هم اشتغالزایی کنیم و هم مشکلات را با موفقیت رفع کنیم.

رئیس سازمان فضایی کشور ادامه داد: از رسالتهای مهم دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، تقویت مهارت‌آموزی و حمایت از شرکتهای دانش‌بنیان است.

براری خاطر نشان کرد: الان اقتصاد فضاپایه در حال رشد است و ما هم باید بتوانیم براساس ظرفیت‌ها، توانمندی‌ها و نیازهای داخلی کشور، در این حوزه در مسیر پیشرفت‌های بیشتر، حرکت کنیم.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به طور مثال در زمینه کاربرد ماهواره‌ها در موضوعاتی همچون بلایای طبیعی، محیط زیست و کشاورزی، فعالیت‌های اثربخشی داشته‌ایم که خود، توجه به دانش بومی براساس نیازمندیهای داخلی کشور است.

او بیان کرد: سازمان فضایی ایران، این آمادگی را دارد که همکاریهای علمی، پژوهشی خود را با دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور، گسترش دهد تا نتیجه اینگونه همکاریهای مشترک، منجر به رفع مشکلات و چالشهای جامعه شود.

براری تاکید کرد: تقویت کسب و کارهای فضاپایه، از جمله راهکارهای اثرگذار در جهت اشتغالزایی و رونق اقتصادی براساس مؤلفه‌های اقتصاد مقاومتی است.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز