برنامه تاکسیرانی برای ورود تاکسی‌های تمام برقی به پایتخت چیست؟

۱۳۹۸/۰۶/۲۶ - ۰۴:۰۰:۰۰
کد خبر: ۸۹۷۶۹۶
برنامه تاکسیرانی برای ورود تاکسی‌های تمام برقی به پایتخت چیست؟
علیرضا قنادان در مورد برقی کردن تاکسی‌های تهران اظهار داشت: بر اساس مصوبه هیات دولت واردات خودرو ممنوع است و واردات خودروهای برقی نیز مشمول این مصوبه می‌شود. ما در تلاش هستیم تا اجازه واردات خودرو با کاربری عمومی را بگیریم و درخواست خود را نیز ارائه داده‌ایم و این درخواست توسط کمیسیون‌های تخصصی دولت تایید شده و فقط منتظر تصویب هیات دولت هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا ؛  مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در ادامه درباره تعداد خودروهای برقی که وارد ناوگان تاکسیرانی می شوند، گفت: ما فقط موانع را رفع می‌کنیم و بخش خصوصی آنها را وارد می‌کند. البته باید گفت که برای اجرای این پروژه باید زیرساخت‌های شارژ تامین شوند و این مورد توسط شهرداری تاییدیه اولیه را اخذ کرده است.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در ادامه بیان داشت: برای اجرای این پروژه، وزارت نیرو باید در بخش تامین تجهیزات سرمایه‌گذاری کند و وظیفه نرخ گذاری شارژ و استقرار تجهیزات شارژ در ایستگاه‌ها را بر عهده خواهند داشت و شهرداری هم فضای لازم را به ایستگاه‌های شارژ اختصاص می‌دهد. همچنین تعیین نرخ شارژ بر عهده دولت است و وزارت نیرو برای این پروژه باید نرخ یارانه‌ای در نظر بگیرد.

قنادان در مورد زمان اجرای این پروژه گفت: در کشورهایی که این تصمیم را گرفتند، بعد از یک دهه این پروژه قابل بهره‌برداری شد، اما اگر در کشور ما تاییدات نهایی توسط دولت داده شود، با توجه به مذاکرات اولیه با سرمایه‌گذاران، اجرای آن چندان پیچیده نخواهد بود.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به ریسک این کار، نمی توانیم این ریسک را به رانندگان منتقل کنیم. حال اگر این پروژه اجرایی شود، سرمایه‌گذاری آن توسط حوزه شرکتی خواهد بود و خودروها از طریق شرکت مالک وارد می‌شوند و رانندگان هم روی آن کار می کنند.

مدیرعامل تاکسیرانی شهرداری تهران در پایان در خصوص تغییر نرخ کرایه‌ها با ورود خودروهای برقی به ناوگان تاکسیرانی، گفت: بعید می دانم در نرخ کرایه ها تغییر چندانی به وجود بیاید، اما کیفیت خدمات بهبود خواهد یافت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز