رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی:

تمامی تحریم هارا با کمک مردم به فرصت تبدیل کردیم

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۰:۵۸:۳۰
کد خبر: ۸۹۷۹۶۷
تمامی تحریم هارا با کمک مردم به فرصت تبدیل کردیم
رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی گفت: در هر کجا به سمت مردم دست دراز کردیم به ما کمک کردند وگرنه نمی توانستیم کاری انجام دهیم.

به گزارش برنا از مشهد، نصرالله پژمانفر در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: ما با کمک مردم توانستیم تحریم هارا پشت سر بگذرانیم اما اکنون مردم ما دچار مشکل اند.

وی با اشاره به" تورم ۴۰" درصدی در کشور تصریح کرد: این مقدار تورم ، قدرت خرید مردم را در هر قشری کاهش داده و این مساله گریبانگیر تمامی ملت است.

پژمانفر با اشاره به مساله اشتغال در کشور مطرح کرد: نرخ بیکاری کاهش پیدا کرده اما قابل دفاع نیست همچنین رشد طلاق در سال جاری وگذشته افزایش داشته که بخشی از این اتفاق به حوزه اقتصادی برمی گردد و بسیار نگران کننده است و باید تدابیر لازم صورت گیرد.

نماینده مردم مشهد همچنین در خصوص بودجه کشور بیان کرد: ما ۳۱ شورا برنامه ریزی در استان ها داریم و این شورا درخصوص ۳/۵ درصد از مصوبات جاری تصمیم می گیرند و الباقی در تهران تصمیم گیری می شود و این نمی تواند رویکرد اقتصاد مقاومتی باشد.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات بی موقع نباید مارا از اهداف اقتصادی دور کند افزود: باید به کشاورزان اطمینان دهیم و در شورای اقتصادی اعلام کنید به موقع محصول را از کشاورزان خریداری کنند تا کشاورز انگیزه بگیرد و سطح زیر کشت را برای گندم ادامه دهد.

رئیس مجمع نمایندگان خراسان رضوی تصریح کرد: اگر خرید کلزا کمتر از ۶ هزار تومان و چغندر کمتر از ۷۰۰ تومان باشد زیر کشت کاهش می یابد باید به مساله نقدینگی توجه شود همچنین در خراسان رضوی حوادث غیر مترقبه دچار مشکل شده و باید به این نکته توجه کرد.

مثلث توسعه اقتصادی باید به کشتی اقتصادی تبدیل شود

در ادامه جلسه حسن حسینی رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت خراسان رضوی گفت: ۶هزار واحد صنعتی و ۶۰۰ واحد صنفی در خراسان رضوی داریم.

وی با اشاره به فعالیت های واحد های صنفی در خراسان رضوی افزود:هیچ کدام از واحدهای صنفی در خراسان رضوی به دلیل تحریم ها نیمه تعطیل یا تعطیل نشده اند . و اگر امروزه ما در صنعت دچار مشکل هستیم دلیلش تحریم ها نیست بلکه بوروکراسی ادارای است.

حسینی ادامه داد: ۹۵ درصد صنعت خراسان رضوی را بخش خصوصی تشکیل می دهد و تمامی مشکلات واحدهای صنفی در ستاد تسهیل مطرح می شود و این ستاد توسط بخش خصوصی مدیریت می شوند.

وی با اشاره به سخنان رهبری تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی ، اقتصاد مردمی است و باید این طرح فراگیر شود و مثلث توسعه اقتصادی باید به کشتی توسعه اقتصادی تبدیل شود.

رئیس خانه صنعت ، معدن وتجارت خراسان رضوی با تاکید بر بازارچه مرزی باجگیران بیان کرد:  بازارچه مرزی باجگیران ظرفیت های بالایی در جهت توسعه و رشد اقتصادی دارد وباید به آن توجه شود.

گزارشگر: نگار طاهونچی

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز