شورای فرهنگ عمومی باید برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم تلاش کند

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۱:۴۶:۲۸
کد خبر: ۸۹۷۹۸۳
شورای فرهنگ عمومی باید برای پیشبرد اهداف بیانیه گام دوم تلاش کند
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کننده راه آینده کشور است و باید برای تفهیم، ترسیم و برنامه‌ریزی و پیشبرد اهداف این بیانیه تلاش کند.

به گزارش خبرنگار برنا از قزوین؛آیت الله عبدالکریم عابدینی  نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین روز یکشنبه در نشست شورای فرهنگی عمومی استان قزوین افزود: این شورا به منزله ستاد فرماندهی فرهنگ جامعه محسوب می شود و به همین لحاظ اعضای آن باید با دغدغه وارد جلسات آن شده و با تشریک مساعی همه دستگاه‌های عضو در نهایت به نتیجه گیری از موضوعات مطرح شده در آن برسند.
 وی با بیان اینکه فرهنگ از جمله واژه هایی است که همه از تعریف واحد آن درمانده شده اند،افزود: در عرصه فرهنگی اگر قرار باشد ستادی عمل کنیم باید بیشتر به سراغ مصادیق برویم و قرآن کریم به عنوان یکی از مصادیق مهم فرهنگی است که باید به تمامی موضوعات مطرح شده در آن به شکل مطلوبی پرداخته شود.
 رییس شورای فرهنگی عمومی استان قزوین اظهار داشت: پیامبران الهی بسترهای مناسبی را برای امت خود فراهم می‌کردند تا مردم خودشان برای ارزش های تعالی قیام کنند و به همین سبب شورای فرهنگی عمومی نیز باید بسترساز فرهنگ در جامعه باشد به شکلی که اگر قرآن را احیا کرده و عاشورا را از خرافات واهی دورنگاه داریم.

به گفته وی، پیامبر گرامی اسلام (ص) با فرهنگ مقابل شمشیر ایستادگی کردند و امام حسین(ع) نیز با خون خود بر شمشیر پیروز شد و این همان فرهنگ عمومی است که اولیای الهی به آن ایمان داشته و به آن عمل می‌کردند.
 آیت الله عابدینی تصریح کرد: امروز متاسفانه در بسیاری از مسایل خرده فرهنگ‌ها باعث مسمومیت برخی موضوعاتی شده تا جایی که حتی درصدد مخدوش کردن فرهنگ الهی ما نیز برآمده اند.
 وی با اشاره به اینکه فرعون به عنوان یکی از مصادیق شیطان سعی داشت تا با تحقیر مردم آنان را مجبور به اطاعت از خود کند، گفت: امروز نیز بسیاری از مستکبران درصدد ترویج و القای فرهنگ غلط شیطانی خود به مردم کشورهای مختلف هستند.
 رییس شورای فرهنگ عمومی استان قزوین با بیان اینکه خداوند مغفرت و رحمت را برای انسان در نظر گرفته و ما نیز باید همواره شاکر این لطف الهی باشیم، افزود: ظرفیت‌های فرهنگی ما مبادی دینی محسوب می‌شوند تا جایی که غدیر، عاشورا و انتظار ظهور سرمایه‌های عظیمی به شمار رفته و به ما نیز امید می دهند.
 آیت الله عابدینی حریت و آزادگی را شرط بسیار مهمی دانست و یادآور شد: جریان‌ها و جناح‌ها متاسفانه امروز این مساله را به اسارت خود درآورده‌اند تا جایی که هر وقت فردی بخواهد در خصوص موضوعی صحبت کند باید در درجه نخست از جناح خود اجازه بگیرد که این همان اسارت و بندگی است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز