استاندار قزوین:

آسیب شناسی و شناخت گذشته در موفقیت برنامه های فرهنگی بسیار موثر است+ببینید

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۱:۳۶:۰۷
کد خبر: ۸۹۷۹۹۶
آسیب شناسی و شناخت گذشته در موفقیت برنامه های فرهنگی بسیار موثر است+ببینید
استاندار قزوین گفت: برای موفقیت در امور فرهنگی نیازمند آسیب شناسی، شناخت نقاط ضعف و قوت برنامه های گذشته و استفاده از روشهای علمی با مشارکت مردم هستیم.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ جلسه شورای فرهنگ عمومی استان به ریاست نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین با حضور استاندار و نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی و مدیرکل ارشاد اسلامی و مدیران دستگاههای فرهنگی روز یکشنبه در دفتر امام جمعه قزوین تشکیل شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه اظهارداشت: شناخت مسیر برای پیدا کردن راه حل اساسی نیازمند شناخت از گذشته است و این کار باید با آسیب شناسی و بررسی نقاط ضعف و قوت صورت گیرد.

وی بیان کرد: امروز باید ببینیم با یک معتاد به عنوان بیمار چگونه برخورد می کنیم و آیا با دستور و تنبیه وی می توانیم اعتیادش را ترک دهیم یا باید با روش علمی برای نجات آسیب دیدگان اقدام کنیم و این روش به صورت علمی باید در حوزه فرهنگ نیز مورد توجه قرار گیرد و از روشهای دستوری و برخورد فیزیکی فاصله بگیریم.

استاندار قزوین تصریح کرد: وقتی یک بیماری در جامعه رخ می دهد با دستور نمی توان آن را درمان کرد و در این میان به نظر می رسد در عرصه فرهنگی دچار افراط شده ایم و فعالیت های ما نتایج مورد نظر را نداشته است.

جمالی پور گفت: باید بتوانیم با راه اندازی تشکل های اجتماعی وارد بطن جامعه شده و برای آسیب شناسی اقدام کنیم و راهکارهای ما کاربردی باشد. 

وی افزود: با پرخاشگری کاری جلو نمی رود و لازم است جامعه را همراه خود کنیم و از مردم بپرسیم و به رای آنها احترام بگداریم در غیر این صورت با مقاومت روبرو خواهیم شد.

استاندار قزوین تصریح کرد: برای نتیجه بخش بودن اقدامات باید علمی رفتار کنیم تا مشارکت اجتماعی شکل بگیرد و شاهد تغییر باشیم زیرا مشکل این است که فاصله با مردم زیاد شده و کارها به هدف نمی رسد و دستور از بالا جواب نمی دهد. 

جمالی پور بیان کرد: امروز دشمن وارد خانه های ما شده و در افکار کودکان ما رسوخ کرده لذا ما هم باید به صورت جدی وارد کار شویم و تفسیر به رای نکنیم و با پیاده کردن بیانیه گام دوم در مسیر اهداف تعیین شده و مقابله با تهاجم دشمن گام برداریم.

استاندار قزوین اظهارداشت: در این شرایط تنها با حفظ با وحدت و درک درست مسایل می توانیم با اتکا به روشهای علمی در فرهنگ سازی موثر باشیم.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز