مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی خبر داد:

ارتقاء ۹۸ درصدی پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۲:۱۱:۵۰
کد خبر: ۸۹۸۰۳۱
ارتقاء ۹۸ درصدی پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی
مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی از ارتقاء پوشش تحصیلی ۹۸ درصدی مقطع ابتدایی در استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ عباس سعیدی مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی در تشریح وضعیت دانش آموزان بازمانده از تحصیل گفت: چندین دستگاه حمایتی از دانش آموزان بازمانده از تحصیل در استان حمایت می کنند، از جمله این دستگاه ها، دانشگاه علوم پزشکی و کمیته امداد امام راحل هستند و با مساعدات آنها توانستیم پوشش تحصیلی مقطع ابتدایی در استان را به بالای ۹۸ درصد ارتقاء دهیم، ۲ درصد باقی مانده جزو کسانی بودند که یا آدرس اشتباه داده بودند و یا به دلایلی مهاجرت کرده بودند.

عباس سعیدی در خصوص نحوه یافتن افراد بازمانده از تحصیل گفت: وزارت آموزش و پرورش هر ساله در آبانماه آماری را از ثبت احوال دریافت که مشخص می کند چه میزان از دانش آموزان مقطع ابتدایی از تحصیل بازمانده اند و این اداره طبق آمار واصله، نیروها را برای رصد اعزام می کند.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه دلایل مختلفی در خصوص بازماندن از تحصیل در مقطع ابتدایی وجود دارد، افزود: از جمله این دلایل می توان به مشکلات مالی، بیماری و مسائل متعدد فرهنگی اشاره کرد.

سعیدی با اظهار اینکه در شهرستان ها دانش آموزان بازمانده از تحصیل مقاطع متوسطه اول و دوم شناسایی شده اند، خاطر نشان کرد: عوامل و مشکلاتی همچون ازدواج زود هنگام، مهاجرت و استفاده از دانش آموزان بعنوان نیروی کار در ترک تحصیل یا بازماندن از تحصیل این گروه از دانش آموزان تاثیر گذار هستند.

وی در انتها افزود: پیگیری های لازم در مناطق عشایری و ورود دادستان محترم شهرستان، جذب دانش آموزان بازمانده از تحصیل در این مناطق را تسهیل و تعدادی جذب شدند.

 

نظر شما