رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس خبر داد:

۵۱۶ فرصت شغلی از محل تسهیلات روستایی و عشایری/ ۲سال معافیت از بیمه در صورت جذب کارورزان دانشگاهی

۱۳۹۸/۰۶/۲۴ - ۱۵:۵۰:۵۹
کد خبر: ۸۹۸۲۱۵
۵۱۶ فرصت شغلی از محل تسهیلات روستایی و عشایری/ ۲سال معافیت از بیمه در صورت جذب کارورزان دانشگاهی
رئیس اداره کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس از ایجاد ۵۱۶ فرصت شغلی برای متقاضیان کار از محل تسهیلات روستایی و عشایری خبر داد و گفت: از ابتدای سال۹۷ مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری به طرح های تولیدی و اشتغال زا در شهرستان اختصاص داده شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از گنبدکاووس، عبدالحکیم سلاق امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان گنبدکاووس، با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید برای تحقق سهمیه اشتغال زایی سال جاری تلاش و توجه بیشتری کنند، خاطر نشان کرد: ادارات باید با همکاری بانک های عامل بر تسهیلات دریافتی طرح های تولیدی و اشتغال زایی نظارت داشته باشند.

وی از ایجاد ۵۱۶ فرصت شغلی برای متقاضیان کار از محل تسهیلات روستایی و عشایری خبر داد و گفت: از ابتدای سال۹۷ مبلغ ۳۶۱ میلیارد و ۱۲۱ میلیون ریال از محل تسهیلات روستایی و عشایری به طرح های تولیدی و اشتغال زا در شهرستان اختصاص داده شده است.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس با اشاره به اینکه مبلغ ۲۷ میلیارد و ۵۵۰ میلیون ریال از محل تسهیلات فراگیر به  ۹ طرح تولیدی و اشتغال زا در شهرستان گنبدکاووس پرداخت شده است، اظهار کرد: ۲۶ نفر با اجرای طرح های این بخش مشغول به کار شده اند.

سلاق با بیان اینکه از محل تسهیلات مشاغل خانگی ۳۰ میلیارد ریال به ۲۸۴ طرح اختصاص داده شده است، اضافه کرد: سه میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال نیز به پنج طرح پشتیبان خانگی در شهرستان گنبدکاووس پرداخت شده است.

وی با تاکید بر اینکه دستگاه های اجرایی باید در اجرای طرح کارورزی دانش آموختگان مراکز آموزش عالی اهتمام ورزند، اضافه کرد: تا اکنون تنها ۱۰ نفر از مجموع ۱۰۰ نفر سهمیه شهرستان جذب شده اند.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی گنبد کاووس با اشاره به اینکه در صورت جذب دانش آموختگان مراکز آموزش عالی، وزارت کار و رفاه اجتماعی حقوق کارورزان را تا سه ماه پرداخت میکند، تصریح کرد: برای دارندگان مدرک کارشناسی مبلغ ۵ میلیون ریال، کارشناسی ارشد ۶میلیون ریال و دکتری ۷ میلیون ریال ماهانه پرداخت خواهد شد.

سلاق با اشاره به اینکه دستگاه های اجرایی، تولیدکنندگان و واحدهای اقتصادی در طرح کارورزی دانش آموختگان باید همکاری کنند، افزود: در صورت همکاری این واحدها تا دوسال از پرداخت حق بیمه معاف خواهند شد.

فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی از تلاش در جهت اشتغال زایی افزود: شهرستان گنبدکاووس ظرفیت خوبی برای ایجاد اشتغال به خصوص در مناطق روستایی دارد.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به اینکه اجرای ۲۰۰ طرح اشتغال زای فرد محور توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در ۱۰ روستا پیش بینی شده است، اظهار کرد: این سهمیه برای شهرستان گنبدکاووس کم بوده و باتوجه به وقوع سیل باید این سهمیه تا دوبرابر افزایش یابد که لازم است مدیران از ظرفیت این نهاد انقلابی برای طرح های تولیدی و اشتغال زا نهایت استفاده را ببرند.

وی ارتباط بیشتر مدیران شهرستان با مدیران استانی جهت جذب تسهیلات و اعتبارات برای طرح های اشتغال زایی را از الزمات دانست و گفت: ملاک تخصیص اعتبارات ملی و استانی باید بر اساس دو‌ شاخص وسعت و جمعیت باشد که شهرستان گنبدکاووس از این منظر باید مورد توجه ویژه مدیران استان گلستان قرار بگیرد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز