دفاع مقدس دستاویز جریانهای سیاسی نشود

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۲:۰۵:۳۷
کد خبر: ۸۹۸۵۲۸
دفاع مقدس دستاویز جریانهای سیاسی نشود
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حماسه بی‌بدیل دفاع مقدس و دستاوردهای آن متعلق به همه کشور، انقلاب اسلامی و تاریخ است لذا ابزاری در اختیار یک جریان خاص نیست و نباید دستاویز برخی رفتارها و جریانهای سیاسی قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری برنا از مشهد، محمدرضا حیدری روز دوشنبه در نشست شورای اسلامی شهر مشهد افزود: دفاع مقدس مبنای همبستگی، انسجام و ارزش‌آفرینی است لذا می بایست فرهنگ آن نسل به نسل منتقل شود.  

وی ادامه داد: جنگ تحمیلی در شرایطی برای ایران رخ داد که کشور در مرحله اصلاح ساختار پس از پیروزی انقلاب اسلامی و درگیر برخی تحرکات تروریستی کور در داخل بود اما با درایت و رهبری امام خمینی(ره) و ایثارگری و مقاومت ملت ایران برای نخستین بار در تاریخ حتی یک وجب از خاک کشور در جریان دفاع مقدس در تصرف دشمن باق نماند.  
رئیس شورای شهر مشهد ایستادگی و مقاومت را مهمترین عناصر دفاع مقدس توصیف و بیان کرد: یک ملت با تکیه بر مقاومت و ایستادگی بر مبنای مکتب عاشورا می تواند در مقابل دنیا بایستد.  
وی گفت: این روزها نیز که کشور درگیر تهدیدات نظامی و اقتصادی آمریکا و دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، تکیه بر عناصر مقاومت و ایستادگی باعث شد آمریکا گام به گام عقب نشینی کند و ما در موضع اقتدار باشیم.
حیدری افزود: مدیریت شهری مشهد در چارچوب برنامه های هفته دفاع مقدس امسال با تکیه بر نوآوریها نسبت به معرفی جلوه های ایثار و انتقال ارزشهای دفاع مقدس به نسل جدید در سطح این کلانشهر اقدام می کند.
وی در ادامه همچنین به در پیش بودن سی ام شهریور ماه "روز جهانی گفت و گوی تمدنها" اشاره و بیان کرد: برای نخستین بار، در مقابل جنگ تمدنها مفهوم گفت و گوی تمدنها توسط محمد خاتمی رئیس جمهوری دولت اصلاحات مطرح شد و دبیرکل وقت سازمان ملل متحد نیز سال ۲۰۰۱ میلادی را سال گفت و گوی تمدنها اعلام کرد.
رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: گفت و گوی تمدنها رویکرد مهمی برای کاهش تنشها در سطح ملی و بین المللی است لذا امیدواریم گفت و گوی تمدنها همچنان در عرصه های بین المللی محوریت داشته باشد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز