ندا روح الهی در گفت و گو با برنا کرمانشاه مطرح کرد؛

از «فیتنس» چه می دانید؟

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۴:۴۲:۱۵
کد خبر: ۸۹۸۶۷۸
از «فیتنس» چه می دانید؟
رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: فیتنس باعث می‌شود که قلب میزان خون مناسب‌تری را پمپاژ کند و همین کار باعث پایین‌تر بودن فشار خون و طول عمر بیشتر فرد می‌شود. همچنین با پمپاژ مناسب‌تر قلب، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش پیدا می‌کند.

ندا روح الهی رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری برنا در کرمانشاه با اشاره به اینکه فیتنس یکی از شاخه های خوب بدنسازی است، اظهار کرد: فیتنس کارها دنبال هیکل درشت و ماهیچه های بزرگ نیستند، هدف فیتنس کارها تناسب اندام و کات ماهیچه ها است.

  روح الهی افزود: دراین رشته کمر باریک و بدن خشک اهمیت دارد و ورزشکارانی که در این رشته فعالیت می کنند نیاز به یک ژنتیک مناسب با این رشته دارند. البته منظور من این نیست که کسی بدنش استعداد ذخیره چربی دارد یا کمر او باریک نیست نباید به سراغ این ورزش برود، البته که می تواند در این رشته فعالیت کند اما فقط زحمت زیادی را متحمل می شود و شاید هم هزینه بیشتری باید صرف تغییرات جسمانی خود کند.

او بیان کرد: اگی فردی فیتنس را به عنوان ورزش تخصصی خود انتخاب کند باید اراده قوی داشته باشد. اگر می توانید هفته ای چند روز به مدت زیاد تمرین هوازی کنید و با رژیم های غذایی مشکلی ندارید و هر ماه هم میتوانید هزینه ای برای ورزش صرف کنید، قطعا فیتنس برای شما بهترین ورزش خواهد بود. چراکه هم بدن را سالم نگه می دارد هم موجب پرورش اندام شما می شود. 

 روح الهی اضافه کرد: تاریخچه بدنسازی بسیار جالب است، پیشینه این ورزش به قرن یازدهم در  هند بر می گردد جایی که پهلوانان دمبل های ساخته شده از سنگ را بلند می کردند که البته  با تجهیزات مدرن امروزی مشابهت زیادی داشتند و در حقیقت باشگاههای هند به همان دوره زمانی بر می گردد، بدنسازی در آن زمان در یونان باستان هم  انجام می شد و بعدها به امپراطوری رم کشیده شد .

او گفت: تغذیه و رعایت یک رژیم مناسب با شرایط بدنی از مهمترین فاکتورهای دستیابی به تناسب اندام می باشد، امروزه نمی توان یک طرح کلی و یک رژیم غذایی ثابت را به کلیه افراد تعمیم داد و هر فرد با شرایط خاص بدنی (تیپ بدنی) نیازمند رژیمی متناسب با شرایط بدنی خود می باشد.

به گفتی ندا روح الهی فیتنس باعث می‌شود که قلب میزان خون مناسب‌تری را پمپاژ کند و همین کار باعث پایین‌تر بودن فشار خون و طول عمر بیشتر فرد می‌شود. همچنین با پمپاژ مناسب‌تر قلب، خطر حمله قلبی و سکته مغزی کاهش پیدا می‌کند.

او ادامه داد: فیتنس یک نوع آمادگی جسمانی است که فرد با انجام تمرینات تخصصی و با استفاده از دستگاه‌های بدن‌سازی و ترکیبی از سیستم‌های انرژی بی‌هوازی، گلیکوژن و هوازی و همچنین داشتن یک رژیم غذایی سالم، می‌تواند به اندامی زیبا و متناسب دست پیدا کند؛ فیتنس در واقع باعث حفظ توده عضلانی و کاهش چربی می‌شود که در نهایت کنترل وزن را در پی خواهد داشت.

او افزود: فیتنس در دو فاز سلامتی و قهرمانی به صورت تخصصی و پیشرفته تمرینات خود را ارائه می‌دهد، فیتنس در بخش قهرمانی برای تمام رشته‌های ورزشی از جمله فوتبال، والیبال، بسکتبال، شنا، فوتسال، پینگ‌پنگ، کشتی، تنیس، رشته‌های رزمی و ... بر اساس پایه و اساس  ورزش، عمل می‌کند.

رییس کمیته فیتنس هیات بدنسازی و پرورش اندام استان کرمانشاه گفت: هدف اصلی در فیتنس، فرم زیبای بدن به همراه سلامتی است که در واقع فرد را به سمت یک زندگی پویا و سالم پیش می‌برد. برای انجام تمامی فعالیت‌های ورزشی ابتدا باید بدن خود را گرم کنید تا ماهیچه‌ها نرم شوند. حرکات کششی، عملکرد ماهیچه‌ها را بهبود می‌بخشد و بهترین حرکت برای پایان ورزش و آرام کردن بدن است. وقتی ورزش را آغاز می‌کنید، نباید اعتماد بیش از حد به خود داشته باشید و با حرکات سنگین شروع کنید. لازم نیست همان ابتدا رکوردها را بشکنید. ورزش باید به تدریج و با بالا رفتن استقامت بدنی سنگین شود. در طول ورزش باید مرتبا آب بنوشید. آب‌رسانی به بدن، به جریان خون درون فیبرهای ماهیچه‌ای کمک می‌کند. نکته مهم‌تر اینکه همیشه از وسایل و تجهیزات مناسب بهره‌ ببرید.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز