مدیرکل تعاون،کار ورفاه اجتماعی لرستان:

پنج هزار و ۱۸۲ فقره بازرسی از واحدهای کارگری /کاهش حوادث ناشی از کار

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۴:۵۷:۱۹
کد خبر: ۸۹۸۶۹۸
پنج هزار و ۱۸۲ فقره بازرسی از واحدهای کارگری /کاهش حوادث ناشی از کار
علی آشتاب گفت: حمایت از اشتغال و تولید و رفع مشکلات کارگری با سیاست سازشی در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان؛ آشتاب  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولیداستان با بیان این مطلب اظهار کرد:از یک سال گذشته تاکنون تجمع و اعتراض‎های کارگری به طور چشمگیری در استان کاهش یافته است.

 او به حل و فصل اختلافات کارگری و کارفرمایی اشاره کرد وافزود:حمایت از اشتغال و تولید و رفع مشکلات کارگری با سیاست سازشی در دستور کار قرار گرفت و در این مدت بیش از ۵۰ درصد دعاوی از طریق صلح و توافق خاتمه یافت.

آشتاب تصریح کرد:  چهار ماه ابتدای امسال پنج هزار و ۱۸۲ فقره بازرسی از واحدهای کارگری صورت گرفته که حتی یک مورد ارجاع به دادگستری و مقام قضایی در این خصوص وجود ندارد.

آشتاب حضور بازرسان اداره کار را مشاوره ای و با دیدگاه رفع مشکلات برشمرد و یادآورشد: همچنین امسال حوادث ناشی از کار به ۴۶ مورد کاهش یافته است.

به گفته او  دردو سال اخیر ۲۱۲ میلیارد تومان تسهیلات  اشتغال روستایی به یک هزار و ۱۵۳ طرح پرداخت شد که با بهره برداری از این تعداد، پنج هزار شغل جدید ایجاد می شود.

آشتاب با اشاره به راه اندازی ۲۰ طرح تعاونی با اعتبار ۳۲ میلیارد تومان و ۲۲۹ فرصت شغلی طی هفته تعاون ،خاطر نشان کرد: به افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز از مجموع ۱۳۶ میلیارد تومان سهمیه استان تاکنون ۷۳ میلیارد تومان با پیش بینی ۲ هزار و  ۴۴۹ شغل  پرداخت شده است.

او عنوان کرد: از سال گذشته تاکنون ۲۰ میلیارد تومان وام مشاغل خانگی به سه هزار و ۳۸۲ نفر پرداخت شده که با اجرای طرح الگوی نوین در این حوزه، تسهیلات ویژه ای به بیش از سه هزار نفر با توجه خاص به زنان سرپرست خانوار اعطا خواهد شد.

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز