رییس هیئت ورزش های روستایی پلدختر در گفت وگو با برنا:

استقبال روستاهای سیل زده پلدختر از جام خوشه چین / استعداد یابی و احیای بازی های بومی از اهداف جشنواره خوشه چین است

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۵:۵۰:۲۷
کد خبر: ۸۹۸۷۳۸
استقبال  روستاهای سیل زده پلدختر از جام خوشه چین  / استعداد یابی و احیای بازی های بومی از اهداف جشنواره خوشه چین است
مروت نصیری گفت: شاهد استقبال عالی ورزشکاران روستایی مناطق سیل زده پلدختر ازجشنواره موسوم به "جام خوشه چین " بودیم.

به گزارش خبرگزاری برنااز لرستان ؛ نصیری روز دوشنبه  با اشاره به برگزاری جام خوشه چین در شهرستان سیل زده پلدختر ، اظهار کرد:جام خوشه چین  در این شهرستان در رشته های طناب کشی ، چوب کشی ، والیبال 3 نفره ، فوتبال 5 نفره ، دوی سرعت 200متر آقایان ، دوس استقامت 5 کیلومتر آقایان و هفت سنگ مهارتی برگزار شد.

 او از شرکت  475ورزشکار روستایی از این شهرستان در دوبخش آقایان و بانوان در جام خوشه چین خبرداد و افزود:این مسابقات از 5 مرداد ماه شروع و 20 شهریور ماه به پایان رسید.

 

 نصیری با اشاره به استقبال خوب  روستاهای سیل زده  پلدختر از جام خوشه چین ،تصریح کرد:شاهد استقبال مطلوبی  از طرف مردم   در روستاهای سیل زده "چم مهر" و "بابازید" از توابع پلدختر و روستاهای سیل زده "چم مورت" و "دمرود" از توابع بخش "معمولان" از جام خوشه چین بودیم به طوریکه به خاطر تخریب های ناشی از سیل اخیر این جام در  روستای سیل زده "چم مهر" در روستای مجاور "هلوش" و روستای "بابازید" نیز در روستای مجاور آن "مورانی" برگزارشد.

 

رییس هیئت ورزش های روستایی پلدختر استقبال بانوان روستایی از جام خوشه چین را مطلوب ارزیابی کرد و گفت:  همجنین  مسابقات بانوان نیز در دوروستای "چم مورت" و "دمرود" از توابع معمولان برگزارشد.

 او هدف از برگزاری جام خوشه چین را  استعدادیابی ومعرفی ورزشکاران روستایی و سازماندهی رشته های مذکور عنوان کرد و یادآورشد: جشنواره خوشه چین  به منظور توسعه ورزش روستایی و شناسایی استعدادهای درخشان ورزشکاران روستایی و معرفی به مراحل بالاتر و روحیه نشاط و شادابی در بین قشر زحمتکش روستایی و همچنین احیای بازیهای سنتی از اهداف برگزاری این المپیاد می باشد.

 

 نصیری خاطر نشان کرد: تیم پلدختر فرداسه شنبه با حضور  22 نفرورزشکار روستایی متشکل از 12 آقا و 10 خانم  در مسابقات انتخابی استان به میزبانی مرکز استان در رشته های طناب کشی ، چوب کشی ، دوسرعت 200متر و 5کیلومتر آقایان وهفت سنگ  شرکت خواهد کرد همچنین روز جمعه  نیز در رشته های والیبال 3نفره و فوتبال 5 نفره به رقابت خواهند پرداخت .

 

نظر شما