اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود از اول مهر

۱۳۹۸/۰۶/۲۵ - ۱۶:۵۴:۴۷
کد خبر: ۸۹۸۷۷۶
اجرای طرح پایش سلامت دانشجویان جدیدالورود از اول مهر
مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: طرح سراسری پایش تندرستی دانشجویان جدید الورود از اول مهرماه در مراکز تندرستی و مشاوره دانشجویی ۷۱ دانشگاه کشور اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا؛ محمد حسین علیزاده با اشاره به تدوین کارنامه سلامت برای دانشجویان گفت: امسال برای اولین بار در کشور و به صورت یکپارچه  طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان جدید الورود توسط ادارات تربیت بدنی دانشگاهها و موسسات آموزش عالی اجرا می شود.

وی افزود: زمان اجرای این طرح از آغاز سال تحصیلی تا پایان ترم اول سال تحصیلی است و بر اساس این طرح، وضعیت جسمانی دانشجویان از نظر تجزیه و ترکیب بدنی، ساختار قامتی و آمادگی جسمانی مورد سنجش  و ارزیابی قرار می گیرد.

مدیرکل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان گفت: بر اساس کارنامه و نتایج  حاصله از طرح پایش سلامت جسمانی دانشجویان که با ابزارها و آزمونهای دقیق صورت می گیرد؛ در صورت وجود مشکلات و ناهنجاریهای مرتبط مشاوره های لازم به دانشجویان  برای رفع مشکلات جسمی ارائه می شود و دانشجویان از خدمات مراکز تندرستی دانشگاهها استفاده می کنند.

علیزاده افزود: در سال گذشته علیرغم اختیاری بودن این طرح، بیش از ۴۰ دانشگاه در آن شرکت کردند و در سال جدید با عنایت به الزامی بودن انجام آن و تجهیز ۷۱مرکز تندرستی در دانشگاهها قطعا شاهد پوشش جمعیت بیشتری در طرح خواهیم بود.

وی اظهار داشت: در راستای اجرای مطلوب  طرح سراسری  پایش  تندرستی دانشجویان کارگاه  آموزشی " دستیاری مراکز تندرستی و مشاوره ورزشی"  روز ۲۷ شهریورماه در دانشگاه صنعتی امیرکبیر  و با  حضور ۱۵۰ نفر از کارشناسان  آقا و خانم  فعال در زمینه پایش و تندرستی ادارات تربیت بدنی دانشگاهها برگزار می شود.

 

نظر شما